Açık Akademik Arşiv Sistemi

Lego-logo ile desteklenmiş öğrenme ortamının bilimel süreç becerisi ve benlik algısı üzerine etkisinin belirlenmesi

Show simple item record

dc.contributor.advisor Yardımcı Doçent Doktor Mübin Kıyıcı
dc.date.accessioned 2021-04-01T13:21:30Z
dc.date.available 2021-04-01T13:21:30Z
dc.date.issued 2010
dc.identifier.citation Çayır, Esra. (2010). Lego-logo ile desteklenmiş öğrenme ortamının bilimel süreç becerisi ve benlik algısı üzerine etkisinin belirlenmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/93138
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Bu arastırmada lego-logo ile desteklenmis öğrenme ortamının ilköğretim 8. sınıföğrencilerinin bilimsel süreç becerisi, benlik algısı üzerindeki etkileri incelenmistir.Arastırma ön test-son test kontrol gruplu deneysel desen üzerine modellenmistir.Arastırma 2009-2010 eğitim-öğretim yılında 40 8. sınıf öğrencisi ile yürütülmüstür.Arastırmada deney grubunda bulunan öğrencilere (n=20) 16 hafta boyunca lego - logoile gelistirecekleri projeler için lego - logo dersleri verilmistir. Kontrol grubunda ise(n=20) normal sürecin devamı sağlanmıstır. Arastırmada kullanılan veriler BilimselSüreç Becerisi Testi ve Piers-Harris Öz Kavramı Ölçeği ile elde edilmistir. Elde edilenveriler SPSS 17 paket programında analiz edilmistir.Verilerin analiz edilmesi ile elde edilen sonuçlar lego - logo ile desteklenmis öğrenmeortamının öğrencilerin benlik algısı üzerinde olumlu etkiler olusturduğunugöstermektedir. Kontrol ve deney grubunun son test puanları incelendiğinde bilimselsüreç becerisinde anlamlı bir fark bulunmamakla beraber, deney grubu öğrencilerinindeneysel islem öncesi ve sonrası bilimsel süreç beceri düzeylerinde artıs olduğu tespitedilmistir. Lego-logo ile desteklenmis öğrenme ortamının öğrencilerin gelisimi içinson derece önemli olan bilimsel süreç becerisi ve benlik algısı üzerinde olumlu etkileribulunmaktdır.
dc.description.abstract In this research, the effect of learning environment supported by lego-logo on 8thgrade students? science process skill and self concept, is investigated. This researchwas done by using the experimental design with random selected treatment andcontrol group.This survey was carried out on 40 8 th grade students during the period within 2009-2010. Lego-logo lessons was used in treatment group (n=20) during 16 weeks forlego-logo projects and normal process was provided in control group (n=20). Thefindings were obtained by Piers-Harris Self-Concept Scale and Science Process SkillsTest, and data were analyzed in SPSS 17 package program.According to the findings of the study self concept of the students who were includedin the treatment group which lego-logo were used were proven to have beensignificantly differentiated compared to those students included in the control group.There has not been any significant difference between treatment and control grouptoward the science process skills. But there has been significant difference in scienceprocess skills of treatment group after lego-logo lessons.There are possitive effectives of learning environment which supported by lego-logoon students? science process skills and self concepts which are very critical skills forthem.
dc.format.extent VII, 110 yaprak ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Lego-Logo
dc.subject Bilimsel Süreç Becerisi
dc.subject Benlik Algısı
dc.title Lego-logo ile desteklenmiş öğrenme ortamının bilimel süreç becerisi ve benlik algısı üzerine etkisinin belirlenmesi
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bilim Dalı
dc.contributor.author Çayır, Esra
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/