dc.contributor.advisor |
Yardımcı Doçent Doktor Hülya Doğru |
|
dc.date.accessioned |
2021-04-01T13:21:28Z |
|
dc.date.available |
2021-04-01T13:21:28Z |
|
dc.date.issued |
2010 |
|
dc.identifier.citation |
Atagün, Dilek. (2010). Türk çini sanatında renkli sır teknikleri ve reçeteleri. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/93135 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Çininin yüzyıllar boyunca desen ve üslup olarak gösterdiği değişim, onu oluşturan hammadde, malzeme ve tekniğinde de kendini göstermiştir. Çininin asıl iki ana kısmını oluşturan hamur ve sırı kronolojik olarak incelediğimizde hammaddede ki değişiminde farkına varıyoruz. Dış etkenlere dayanıklılığını sağlayan sır, aynı zamanda kullanım şekli ve renkler açısından da diğer etken ise estetik ve sanatsal açıdan sağladığı katkıdır. Bu sırların tarihsel gelişimini; uygulanış biçimleri ve günümüze yansımalarını ortaya koymak hatta belgelemek ise çok önemli.Çininin tarihsel gelişimi; teknikler, hamur, sır, sırların renklendirilmesi ve reçetelerin oluşturulması için kısıtlı kaynaklardan elde edilen teknolojik bilgiler ile reçetelerin uygulama yöntemleri konusunda çeşitli deneysel çalışmalar yapılmıştır.Anadolu'da 12. yy dan günümüze çini sanatı ve tekniği konusunda yapılmış çalışmalar incelenerek, deneyerek varılan sonuçları bu çalışmada yer almış, değerlendirme kısmında anlatılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
The alteration of the Tile which has indicated itself as pattern and style throughtout the centuries also showed itself in raw material, supplies and technique. When the paste and glaze, which form the two main parts of the tile, are chroconacally analysed, we aware of the variation of the raw materials. The glaze which provides durability of the works of Tile against external factors is important in the same time in terms of its application and the colours. Another factor in applying the glaze in its contribution to the Tile in terms of art and aesthetics.It is so importanat to document the glaze?s historical evolution, the way it is applied and its effect on the present time.The historical evolution of the art of Tile is provided from the limited resources of the technologic information and there have been many experimental studies on applying these recepies; the technigues, the paste, the glaze, the coloration of the glaze and the formation of the recepies.Bu testing and analysing the studies that have been done on the art and technique of the Tile from the 12th century to the present time Anatolia, the result that have been reached take part in this study and are explained in the evaluation part. |
|
dc.format.extent |
VIII, 86 yaprak ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
Türk Çini Sanatı |
|
dc.subject |
Renkli Sır Teknikleri |
|
dc.subject |
Çini Sır Reçeteleri |
|
dc.title |
Türk çini sanatında renkli sır teknikleri ve reçeteleri |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Geleneksel Türk El Sanatları Anabilim Dalı, Çini Anasanat Dalı Bilim Dalı |
|
dc.contributor.author |
Atagün, Dilek |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|