Sanattaki gerçeklik anlayışı yakın dönemlere gelinceye kadar dış dünyayı yansıtan bir ayna gibi görülmüş ve bu düşünce sanatı doğanın taklidi olarak tanımlayan Platon'dan bu yana süregelmiştir. Tarihsel süreç içerisinde sanat kavramının anlamı değişime uğramış, sanatın doğanın yinelenmesinden ibaret olmadığı fikri belirmiş ve sanat yapıtının gerçekliğin bayağı görünümü değil özgün yorumu olduğu ortaya koyulmuştur. 20.yy. dan itibaren sanat devrimlerin ve dönüşümlerin tarihi olagelmiştir. Yüksek sanat kimseye ait olmayan bir kara parçası haline gelmiştir. Sanat, gerçekliğin dönüştürüldüğü ve yeniden üretildiği bir alan olmaktan çıkıp kendi gerçekliğini kurmaya başlamıştır. Görünenin gösterilmesine, diğer bir deyişle temsiline dayalı anlatımlar çoktan tarihe karışmaktadır. Düşüncenin yapıta üstünlüğü, kavramsal sanatın en temel sorunsalı olmuştur ve sanat yapıtı malzeme ya da biçimsel özelliklerle değil yapıtın aktardığı anlam ve kavramla ilişkilendirilmiştir. Sanatın bu maddesizleştirilmesi kavramsal sanatın ortaya çıkışından önce filizlenmeye başlamıştır. Kavram bir eleştiri aracı olarak sanatta yerini almıştır. Kavram, düşünülen herhangi bir şeyin zihindeki tasarımı iken imge herhangi bir şeyin bir anda algılanması ve o anda bizde bıraktığı izlenimdir. İmge ve kavram arasında sıkı bir ilişki söz konusudur. Çok geniş ve karmaşık anlamlara sahip olan imgeleri tam olarak ifade etmek ve bir yere oturtmak için kavramlara gereksinim vardır. Kavram aynı zamanda ortak bir iletişim aracı olma görevini de üstlenmektedir. Sanatsal yaratımda imgelemle gerçeğin yansımalarının değişikliğe uğradığı süreçte kavramlara gereksinim duyulmuştur. Hangi çağda yaşanırsa yaşansın, sanat imgenin aktarımında en önemli araçlardan biri olagelmiştir. Duyu organları ile algılanmış olan şeylerin zihinde oluşturduğu imge geçmiş dönemlerde sadece kutsal mekanlarda rastlanan bir şey olmaktan çıkarak günümüz iletişim ve kültür sisteminin bir parçası olmuştur. Albert Einstein `Ben imgelemimi yazmak için bir sanatçı kadar yeterliyim. İmgelem bilgiden daha önemlidir. Bilgi sınırlıdır. İmgelem dünyayı kuşatır.'' diyerek konuyu çok kapsamlı bir biçimde özetlemektedir.
Until recently to understanding of reality in art was seen like a mirror that reflects the outside world and this idea obtains from platon who defined the art imitation of nature. In historical process the meaning of art changed, the idea of recurring of nature appeared and it put forth that the artwork is the original version of reality, not the common view of reality. From the 20.th century the art blew the history of revolutions and transformations. The high art became a piece of land that belongs nobody. The art out to be an area that transform the reality and started to build its own reality. Appear to be based from the show or in other words representation based on the expressions has already become history. The advantage of thinking works has been the most fundamental problem of conceptual art. The art work have been associated with the transfer of meaning and concepts, not the material or formal characteristics. This disappearance of the art object has started to sprout before the emergence of conceptual art. The concept took place in the arts as a critical tool. While the concept is the design of the mind is thinking of anything, the image is perception of anything at a time and impression we had at that time.There is a close relationship between image and concept. Concepts are needed to express the images that have wide and complex meanings and place them. At the same time concept is assumed as a common communication tool. In artistic creation, concepts are needed at the process of changing of image and reflections of reality. No matter you live in the era of live, the art has been the subject of one of the most important tools during the transmission of images. Perceived by the sensory organs that have been created in the mind images of things in the past only the holy places from being a common thing nowadays has become part of the system of communication and culture. Albert Einstein said `I am enough of an artist to draw freely upon my imagination. Imagination is more important than knowledge. Knowledge is limited. Imagination encircles the world ` and summarized the topic in a comprehensive manner.In a case of art to establish connection with reality, image and concept, and define relationship in this process in painting and in the context of performing arts constitutes the heart of this thesis.