dc.contributor.advisor |
Yardımcı Doçent Doktor Mübin Kıyıcı |
|
dc.date.accessioned |
2021-04-01T13:21:19Z |
|
dc.date.available |
2021-04-01T13:21:19Z |
|
dc.date.issued |
2010 |
|
dc.identifier.citation |
Çağlar, Caner. (2010). Karma eğitim sisteminin öğrenci görüşleri ile değerlendirilmesi (Sakarya Üniversitesi örneği). (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/93119 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Karma eğitim sisteminin değerlendirilmesi amacıyla yapılan bu çalışmada Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Karma Eğitim Programında öğrenim gören 1. sınıf öğrencilerinden, karma eğitim sistemini değerlendirmeleri istenmiştir. Bu değerlendirmeyi gerçekleştirmek için açık uçlu sorulardan oluşan bir anket geliştirilmiş ve bu anket 31 kişiye uygulanmıştır. Uygulanan anketlerden gerekli değerlendirmeler yapıldıktan sonra seçilen 6 kişi ile bire bir görüşme yapılmıştır. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim deseni kapsamında yürütülmüştür. Elde edilen verilerin yorumlanmasında içerik analiz tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın sonunda Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Karma Eğitim Programı, öğrencilerin görüşleri doğrultusunda değerlendirilmiş, güçlü ve zayıf yönlerinin neler olduğu, hangi konularda eksiklerin bulunduğu araştırılmıştır. Bulunan sonuçlar doğrultusunda öğrencilerin karma eğitim web sitesinin daha iyi olabileceği görüsünü savundukları görülmektedir. Karma eğitim ve uzaktan eğitim kavramları arasında üniversite ve yüksek öğrenim kurumu arasında bir tutarsızlık olduğu ve bununda öğrenci tercihlerini etkilediği görülmektedir. Öğrencilerin devam zorunluluğu olmayacağını düşündükleri için bu eğitimi tercih ettikleri ortaya çıkmıştır. Derslerin yüzeysel anlatıldığı, forumun olmadığı ve etkileşimin sağlanamadığı öğrenciler tarafından baslıca sorun olarak dile getirilen konular olarak göze çarpmaktadır. Hem okuyup hem de çalışan öğrencilerle, sadece okuyan öğrencilerin cevapları arasında farklılar göze çarpmaktadır. Teknolojiye dayalı bir sistem olduğu için öğrenciler hem teknik hem de danışmanlık desteklerini çevrimiçi olarak almayı istemektedirler. Genel olarak sistemi eleştiriyor olsalar da alacakları diploma ile öğretmenlik mesleğini yapabilecek olmaları örgencileri en çok memnun eden kısım olarak göze çarpmaktadır. |
|
dc.description.abstract |
The main goal of this research is to evaluate the blended learning system and for this reason Sakarya University Faculty of Education Computer and Instructional Technology Programme students is asked to evaluate the blended learning system. A survey that includes open ended questions developed to carry out the evaluation and applied to thirty one students. After the necessary evaluations made from the appliedsurveys an interview had with six chosen person. This research is carry out according to a one of the qualitative research methods:phenomenologic pattern. On interpretation of acquired data, content analysis method is used. At the end of the research Faculty of Education Computer and Instructional Technology Programme evaluated according to the student opinions and made a search about what are the powerfull and weak sides of it and in which cases it has deficiencies.The findings of the research revealed that students think that the co-education web site could be much better. It can be seen that there is a repugnance that effects the chose of students between the university and the council of higher education about the terms of co-education and distance education. It reveals that students choose this education because they think there would be no compulsary attandence. The main problems that students put into words are: Superficial lesson teaching, Having no forum and interactivity that can not provide. There is a difference between the answers of working and non-working students. Just because it?s a system that depends on technology students want to have technical and counseling supports to be online. Even in general they criticize the system, the thought of being a teacher with the diplomaThey?ll have stand out like the most pleasing part. |
|
dc.format.extent |
X, 155 yaprak ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
Karma öğretim |
|
dc.subject |
Değerlendirme |
|
dc.subject |
Öğrenci görüşleri |
|
dc.title |
Karma eğitim sisteminin öğrenci görüşleri ile değerlendirilmesi (Sakarya Üniversitesi örneği) |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bilim Dalı |
|
dc.contributor.author |
Çağlar, Caner |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|