Araştırmanın amacı, çoklu ortamlarda farklı paralellik düzeylerinin orta öğretim öğrencilerinin motivasyon ve başarılarına etkisini incelemektir. Bu amaç doğrultusunda araştırmanın deneysel işlemleri 2009-2010 öğretim yılı orta öğretim 11. sınıf öğrencilerinden, toplam 69 öğrenciyle yürütülmüştür. Araştırma gerçek deneysel desenlerden tek faktörlü gruplar arası deneysel desene göre yürütülmüştür. Araştırmanın bağımsız değişkeni; çoklu ortamlarda farklı paralellik düzeyleridir (1.Düzey, 2. Düzey ve Sanal Paralellik). Araştırmanın bağımlı değişkenleri ise motivasyon ve başarıdır. Deneysel işlemler 4 haftalık periyotta 20 ders saatinde gerçekleşmiştir.Araştırmada öğrencilerin grafik animasyon dersinin öğretilmesinde farklı çerçeveleme düzeylerinin kullanılmasının öğrencilerin başarı ve motivasyon puanları arasında farklılık oluşturup oluşturmadığına ANOVA testi ile bakılmıştır.Araştırma sonucunda farklı paralellik düzeyleri arasında öğrencilerin başarısı açısından istatiksel olarak anlamlı bir fark bulunmuştur. Sanal paralellik düzeyi ile gerçekleştirilen öğretimde ki öğrencilerin başarısı 1.ve 2. düzey paralellik düzeylerinden daha yüksek olduğu bulunmuştur. Farklı paralellik düzeyleri ile gerçekleştirilen öğretimde öğrencilerin motivasyon düzeyleri açısından istatiksel olarak anlamlı bir fark bulunmamıştır.
The porpose of this research is to examine the effect of the parallelism levels in multimedia on students? motivation and success. For this purpose, the experimental procedure of the research was carried out with 69 eleventh grade students of 2009-2010 in academic year. One of the time experimental research design which is between groups experimental design was fallowed. The independent variable of the research is the different parallelism levels in different multimedia (first level, second level and virtual parallelism). The dependent variables of the research are motivation and success. The experimental process of the research was carried out been performed in 20 lecture within a period of 4 weeks.In the research, with ANOVA test it has been examined whether or not using different levels of parallelism in teaching the course of graphic animation makes any difference between the success and the motivation grades of the students.The results of the research show that there is a statically meaningful difference between different parallelism levels of the students in terms of success. It has been found out that the success of the students in the period of teaching carried out at virtual parallelism level is higher than the one at 1st and 2nd level. In teaching carried out at different parallelism levels, no statistically meaningful difference has been observed.