Bilgi toplumuna dönüşün sürecinde, her alanda olduğu gibi eğitim öğretim hizmetleri alanında da bilişim teknolojileri ışığında yeniden yapılanmaya gidilmiştir. Ancak; literatür incelendiğinde eğitim öğretim hizmetlerinde bilişim teknolojileri kullanımının yeterli kullanım düzeyine ulaşmadığı görülmektedir. Bilişim teknolojilerinin eğitim öğretim hizmetleriyle bütünleştirilmesi sürecini hızlandıracak ve etkin kullanımına öncülük edecek bireylerin varlığı büyük önem arz etmektedir. Bu noktada teknoloji liderliği kavramı ön plana çıkmaktadır.Bu araştırmada; ilköğretim ve ortaöğretim okullarında teknoloji liderlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmaya Sakarya ili merkez, ilçe ve köylerinde bulunan ilköğretim ve ortaöğretim okullarında görevli yönetici ve öğretmenlerden oluşan 447 kişiden oluşmaktadır. Araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmış ve katılımcılara anket uygulanmıştır. Verilerin analizinde; betimsel istatistiklerde frekans ve yüzde, gruplar arası anlamlı bir ilişki olup olmadığını belirlemek için ki-kare testleri uygulanmıştır. Araştırmada anlamlılık düzeyi .05 olarak kabul edilmiştir.Araştırmaya katılanların; okullarında en az bir kişiyi teknoloji lideri olarak gördükleri ortaya çıkmıştır. Ayrıca katılımcıların okullarının bulunduğu yerleşim türü, cinsiyetleri ve mezuniyetleri ile teknoloji liderliği tutumları arasında anlamlı bir ilişki olmadığı, öte yandan katılımcıların yaşları, hizmet yılları, kurum niteliği ve kurumlarındaki konumları ile teknoloji liderliği tutumları arasında anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilmiştir.
In the process of information society transformation, a new settlement was followed on educational services in the light of information technologies, as in every field. However, when the technical literature examined, it is seen that the use of information technology coundn?t reached the sufficent degree in educational services. Having inviduals who will lead to efficient using and acceralating the integration process of informatics Technologies and educational services submits great importance. At this point, key technology player concept comes into prominence.The purpose of this study, determination of key technology player in primary and secondary schools was aimed. The research consists of 447 people who are working as a teacher or administrator at primary and secondary schools in Sakarya city, its district and villages. In the research, relational scanning model was used and questionary was carried out to the participants. In analysis of datas; frequency and percentage was used in figwative statics and chi-square tests were applied for determining whether there is a meaningful relationship between the groups or not. The significance level was admitted as 0.5 in the research.It is appeared that, participants has seen at least one person as key technology player in their schools. It is also determined that there isn?t a meaningful relationship between key technology player manners and the participants graduations, gender and their location type where their schools take part. On the other hand, it is determined that there is a meaningful relationship between the participants ages, year of office, intstution property, their position in the instution and key technology player manners.