Bu çalışmada, ilköğretimde kullanılan eğitsel bilgisayar oyunlarının öğrencilerin akademik başarıları üzerine etkileri ortaya konulmak istenmiştir. Bu amaçla ilköğretim 8. sınıf T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersinde kullanılmak üzere, ticari bir eğitsel bilgisayar oyunu olan ?Cumhuriyet? oyunu seçilmiştir.Öntest-sontest kontrol gruplu deneysel modele göre yürütülen araştırma, 2009-2010 eğitim-öğretim yılında Ankara ili Polatlı ilçesi sınırlarında yer alan İstiklal İlköğretim Okulu 8. sınıflarından yansız olarak seçilen 63 öğrenci (31 deney, 32 kontrol) ile yürütülmüştür. 4 haftalık uygulama süresince kontrol grubunda geleneksel öğretim yöntemleri (anlatım, soru- cevap) ile alıştırmalar uygulanırken, deney grubunda eğitsel bilgisayar oyunu kullanılmıştır. Uygulamalardan önce ve sonra öğrencilerden konu başarı testini doldurmaları istenmiş, elde edilen veriler SPSS paket programında .05 anlamlılık düzeyine göre analiz edilmiştir.Araştırma sonucunda öğrencilerin uygulama öncesi ve sonrasındaki başarı testi sonuçlarına göre her iki grupta da istatistiksel olarak anlamlı bir artış gerçekleşmiş, bununla birlikte eğitsel bilgisayar oyununun kullanıldığı deney grubu ile geleneksel yöntemin kullanıldığı kontrol grubu başarıları arasında anlamlı bir fark bulunamamıştır. Ayrıca farklı yöntemlerin uygulandığı her iki grupta cinsiyetin öğrencilerin başarıları üzerindeki etkisinin anlamlı olmadığı tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Eğitsel Bilgisayar Oyunları, Bilgisayar Destekli Eğitim
In this study it is aimed to determine the effect of educational computer games that are used in the elementary education on the academic successes of students. To realize this, the educational computer game of ?Republic ? Cumhuriyet? was chosen to be used in the Turkish Republic Revolution History and Kemalizm Lesson of the 8th grade of Elementary Education.The investigation that was conducted with respect to the experimental model with pre-test /post-test control group (31 experiment, 32 control) was carried out among 63 students chosen randomly over the 8th grade classes of Istiklal Elementary School, which is located within the borders of Polatlı district of Ankara. Traditional practices were used in the control group during the practice process of four weeks while educational computer games were used in the experimental group. The students were asked to complete the success level test before and after the practices, the data were analyzed in line with the .05 level of significance in the SPSS package programme.According to the results of the success level tests before and after the practice; both groups showed statistically significant increase, and there was no significant difference between the success levels of the group in which educational computer games were used and the group in which the traditional method was used. Moreover, it was detected that the gender did not have any effect on the success levels of children of both groups.Keywords: Educational Computer Games, Computer Assisted Education