Açık Akademik Arşiv Sistemi

Bireysel emeklilik sisteminde pazarlama : Tüketici algıları üzerine bir araştırma

Show simple item record

dc.contributor.advisor Yardımcı Doçent Doktor Ayhan Serhateri
dc.date.accessioned 2021-04-01T13:21:03Z
dc.date.available 2021-04-01T13:21:03Z
dc.date.issued 2008
dc.identifier.citation Koban, Hakan. (2008). Bireysel emeklilik sisteminde pazarlama : Tüketici algıları üzerine bir araştırma. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/93095
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Ülkemizde son zamanlarda sosyal güvenlik sistemi ile ilgili yaşanan sıkıntılar, bireyleri oldukça yakından ilgilendiren en önemli konulardan biri haline gelmiştir. Çünkü bireyler gelecek kaygısı duymaya başlamışlardır. Dolayısıyla bu kaygıyı en aza indirebilmek için çeşitli yollar bulma yoluna gitmişlerdir. Ülkemizde uygulanmaya başlayan bireysel emeklilik sistemi de bu yollardan biri olmuştur.Bireylerin gelecekte sosyal güvenlik sisteminden sağlayacakları emekli maaşları yetersiz kaldığı için bu amaçla ülkemizde 2003 Ekim'den beri bireysel emeklilik sistemi uygulanmaya başlamıştır. Bireysel emeklilik sisteminin ise ülkemizde tüketiciler tarafından benimsenip benimsenmeyeceği ve nasıl algılanacağı merak konusu olmuştur.Bu çalışmada bireysel emeklilik sisteminin tüketiciler tarafından nasıl algılandığının ortaya konulması amaçlanmıştır. Bireysel emeklilik ürününün pazarlanmasında ne gibi sorunların yaşandığının ve tüketiciler tarafından bireysel emeklilik ürününün tercih edilmesinde ne gibi faktörlerin etkili olduğunun değerlendirildiği bu çalışmada literatür araştırmaları ve yapılan yüz yüze mülakatlar sonrasında tüketicilerin bireysel emeklilik sistemi hakkındaki görüşlerini açığa çıkarabilmek amacı ile anket uygulanmıştır.Tüketicilerin bireysel emeklilik ürünü tercihlerinin satın almaya etkisi , geçmişte birikimli hayat sigortaları ile ilgili yaşanan olumsuzluklar başta olmak üzere yanlış pazarlama politikaları sonucu güven probleminin aşılamamasıdır. Tüketici algılarını etkileyen faktörler açısından bakıldığında ise yakın çevrenin etkisi ön plandadır.Anahtar Kelimeler: Bireysel Emeklilik, Emeklilik Şirketleri, Sosyal Güvenlik, Tüketici Davranışları
dc.description.abstract These days the difficulties with social security system in our country become one of the most important events which all individuals are interested in. Because persons are anxious about their future. Therefore, they try to find several different ways to decrease their anxiety. Individual Retirement System has been one of the ways which has been started to be applied in our country recently.Since the retirement pension, which will be provided from social security system, is insufficient; throughout this purpose private pension system carried out in our country since October,2003. Individual Retirement System is an issue whether it will arouse the interest of the consumers in our country or not.The purpose of this work is, to reveal how individual retirement system is perceived by consumers. What the problems are during the marketing of private pension and the factors why consumers prefer individual retirement product has been evaluated in that search and after the interviews that are done face to face; a questionnaire has been applied to reveal the consumers? point of view about individual retirement system.The effect of the preference consumers? individual retirement product on purchasing, the main problem is having disadvantages of the investment for life insurance in the past. There are a lot of problems like not getting over the trust worthy as a result of incorrect politics in marketing. When examining the factors that effect consumers? purchasing, it is obvious that the influence of the close environment is significant.Key Words: Individual Retirement, Retirement Companies, Social Security, Consumers? Behaviours
dc.format.extent XI, 134, 7 yaprak ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Bireysel emeklilik
dc.subject Sosyal güvenlik
dc.subject Tüketici davranışları
dc.title Bireysel emeklilik sisteminde pazarlama : Tüketici algıları üzerine bir araştırma
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Üretim Yönetimi ve Pazarlama
dc.contributor.author Koban, Hakan
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/