Açık Akademik Arşiv Sistemi

İşletmelerde iletişim olgusu ve iletişim sürecinde dönüşüm

Show simple item record

dc.contributor.advisor Doçent Doktor Şaban Kayıhan
dc.date.accessioned 2021-04-01T13:21:00Z
dc.date.available 2021-04-01T13:21:00Z
dc.date.issued 2010
dc.identifier.citation Anıl, İnanç Asım. (2010). İşletmelerde iletişim olgusu ve iletişim sürecinde dönüşüm. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/93089
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract İletişim yaşam alanımızın her yerinde vardır. Evde, okulda, işyerinde diğer insanlarla iletişim kurarız. İletişim, hayatımızın olmazsa olmazlarından, bir insan ihtiyacıdır.İletişimin en önemli zeminlerinden birini işyerleri oluşturur. İşletme içinde iletişimin önemi büyüktür. Örgütler aynı zamanda insan iletişim ve etkileşimlerinden oluşan bir iletişim sistemidirler. Yöneticilik de temel bazı iletişim yeterliliklerine sahip olmayı gerektirir.Yüzyılımızda ise iletişim, öncesinden çok daha fazla önem kazanmıştır. Özellikle toplum düzeninde meydana gelen önemli değişimler, iletişim sürecinde dönüşümlere ve yönetsel alanda düzenlemelere neden olmuş; yeni örgütsel yapılanmalar, anlayış ve ilişki biçimleri türemiştir. Kitle iletişim alanı daha karmaşık ve anlaşılması güç bir karakter kazanmıştır. Bu değişmelerle birlikte iletişim kuram ve araştırmalarına yeniden bir bakış gereği doğmuştur. ?İşletmelerde İletişim Olgusu ve İletişim Sürecinde Dönüşüm? isimli tez çalışması, bu gereksinimi karşılamak için tasarlanmıştır.Bu çalışma, üst düzey yöneticilerin örgütsel iletişimle ilgili değerlendirmelerine ışık tutmakla birlikte, özellikle, iletişimi yönetmekle görevlendirilmiş kadroların kendi birikim ve gözlemlerine katkı sağlayabilecek bir açılımı gündeme getirecektir. Bu açılım, belki de, iletişim ve ilişkilerin stratejik olarak yönetmek adına öğrendiğimiz birçok ?doğru?yu gündemden kaldıracaktır.
dc.description.abstract Communications are all over our living space. At home, at school, at work, we contact with other people. Communication, the sine qua non of our lives, is a human need.Communications businesses will create one of the most important ground. Importance of communication in business is great. Organizations at the same time a communication system consisting of human communication and interaction are an.The basis of managerial competence to have some communication needs. In our century, communication was more important than before. Especially the important changes that occur in the order of society, communication processes and transformations in the field of administrative regulations resulted in; new organizational structures, understanding and relationship styles were derived. Field of mass communication has become more complex and difficult to understand a character. To changes in the communication theory and research that look again, it has become necessary. ?Communication Concept, in Business and Transformation in Communication Process? her thesis, was designed to meet this requirement.This study of senior managers to shed light on the assessments related to organizational communication, in particular, has been tasked to manage communication with staff could contribute their own experience and observations of the expansion will raise. This expansion, perhaps, communications and strategic relationships as we learn to manage on behalf of many "right" will be removed from the agenda yu.
dc.format.extent V, 112 yaprak ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject İletişim
dc.subject Örgüt
dc.subject Yönetim
dc.subject Modernizm
dc.title İşletmelerde iletişim olgusu ve iletişim sürecinde dönüşüm
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Yönetim ve Organizasyon Bilim Dalı
dc.contributor.author Anıl, İnanç Asım
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/