Açık Akademik Arşiv Sistemi

Turizm işletmeleri’ nde çalışanlarının değer algılamalarının iş doyumu üzerine etkileri : İstanbul örneği

Show simple item record

dc.contributor.advisor Yardımcı Doçent Doktor Oğuz Türkay
dc.date.accessioned 2021-04-01T13:20:58Z
dc.date.available 2021-04-01T13:20:58Z
dc.date.issued 2010
dc.identifier.citation Çoban, Sultan. (2010). Turizm işletmeleri’ nde çalışanlarının değer algılamalarının iş doyumu üzerine etkileri : İstanbul örneği. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/93086
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Değerler; bireyin yaşamdaki davranışlarına rehberlik eden ve toplum için en doğru, en faydalı olduğu kabul edilen ilkelerdir. Bu ilkeler, toplumdan topluma farklılık göstermektedirler.İş değerleri; çalışanın işe karşı tutumunu belirleyen, işin amaçlarına göre öne çıkan değerlerdir. İş değerleri, turizm işletmelerinde özellikle çalışanların iş doyumunu etkilemeleri açısından önemli bir yere sahiptir. Bu sebeple turizm işletmelerinde yaşam değerlerinin ve iş değerlerinin iş doyumu üzerinde yarattığı etkinin incelenmesi amaçlanmıştır.Bu konuda yapılmış araştırmalar incelendiğinde, turizm işletmelerinde çalışanların iş değerlerinin iş doyumuna etkileri üzerine uygulamaların yapılmadığı tespit edilmiştir. Bu konu ile ilgili olarak literatür de bir eksiklik olduğu söylenebilir. Yaşam değerleri ve iş değerlerinin iş doyumu üzerindeki etkilerine yönelik bu çalışmanın saha araştırması İstanbul'da bulunan bazı otellerde, seyahat acentelerinde ve restoranlarda gerçekleştirilmiştir.Alan araştırmasında turizm işletmelerinde çalışanlara yönelik anket tekniği kullanılmıştır. Ulaşılan anket sayısı 400'dür. Anketler yüzde dağılım, frekans, Regresyon, T- Testi, Oneway ANOVA testlerine tabi tutularak elde edilen veriler yorumlanmıştır.Bulgulara göre, turizm işletmelerinde çalışanların yaşam değerlerinin, iş değerleri üzerinde anlamlı bir belirleyici olduğu görülmüştür. İş değerleri ise iş doyumu üzerinde anlamlı bir etkiye sahiptir. Ayrıca, bulgular iş değerlerinin demografik özelliklere bağlı olarak değişmediğini göstermektedir.Anahtar Kelimeler: Yaşam Değerleri, İş Değerleri, İş Doyumu, Turizm İşletmeleri, İstanbul.
dc.description.abstract Values are principles which are accepted as guiding the behavior of individual in life and being the most accurate and useful for the society. These values vary from society to society.Work values are values that define the employee?s attitude towards the work and come into prominence according to the aim of business. Work values have a key position especially in terms of affecting the employees? job satisfaction in tourism businesses. Therefore the affects of values and work values on job satisfaction in tourism businesses is aimed.Examined the researches made on this issue, it is determined that work values of the workers in tourism businesses and applications on job satisfaction are not made. It can be said that there is a deficiency in the literature with regard to this issue. Field research of this study on the affects of life and work values on job satisfaction is performed in hotels, travel agencies and restaurants in Istanbul.In the field research, a survey technique was used for workers in tourism enterprises. The number of surveys that was reached are 400. Surveys were put percent distribution, frequency, Regression, T- Test, and One way ANOVA test and commented.According the findings, the values of the employees in tourism businesses are seen that they were significant determinant on work values. And work values have significant influence on job satisfaction. In addition, findings are shown that work values are not changed according to the demographic characteristics.Keywords: Values, Work Values, Jop Satisfaction, Tourism Business, İstanbul.
dc.format.extent VII, 75 yaprak ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Yaşam Değerleri
dc.subject İş Değerleri
dc.subject İş Doyumu
dc.subject Turizm İşletmeleri
dc.title Turizm işletmeleri’ nde çalışanlarının değer algılamalarının iş doyumu üzerine etkileri : İstanbul örneği
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı, Turizm İşletmeciliği Bilim Dalı
dc.contributor.author Çoban, Sultan
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/