Açık Akademik Arşiv Sistemi

Butik anlayışıyla hizmet sunan küçük sorunları ve performansılarına etkileri : Sultanahmet örneği

Show simple item record

dc.contributor.advisor Doçent Doktor Orhan Batman
dc.date.accessioned 2021-04-01T13:20:55Z
dc.date.available 2021-04-01T13:20:55Z
dc.date.issued 2010
dc.identifier.citation Akyüz, Meral. (2010). Butik anlayışıyla hizmet sunan küçük sorunları ve performansılarına etkileri : Sultanahmet örneği. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/93080
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Günümüzde turizm sektöründe konaklama ihtiyacını karşılamak için farklı tür ve nitelikte birçok işletme faaliyet göstermektedir. Modüler (küçük ve kolay yönetilebilen) bir nitelik arz eden butik otel işletmeleri de müşteriye kişiselleştirilmiş kaliteli hizmet sunarak turizm sektöründe değer yaratmada önemli bir işlev üstlenmektedir. Bu noktadan hareketle, çalışmanın amacı butik anlayışıyla hizmet sunan küçük otel işletmelerinin temel sorunlarını belirleyerek, bu sorunların işletme performansı üzerindeki etkilerini incelemektir. Bu amaç doğrultusunda İstanbul Sultanahmet destinasyonundaki 214 farklı tür ve nitelikteki küçük otel işletmesi üzerinde bir alan araştırması yapılmıştır. Açıklayıcı faktör analizi sonuçlarına göre, küçük otel işletmelerinin temel sorun alanları işgücü devri, kurumsallaşma, finansal ve pazarlama sorunları, personel seçimi, internet kullanımı, bürokratik yapı, personel tedariki ve ücret sorunu, pazar araştırması ve tutundurma sorunları olarak belirlenmiştir. Korelâsyon analizi sonuçlarına göre ise işgücü devri, finansal ve pazarlama sorunları ve bürokratik yapı ile küçük otellerin performansı arasında negatif yönlü bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Buna karşın, kurumsallaşma, personel seçimi, internet kullanımı, pazar araştırması ve tutundurma ile küçük otellerin performansı arasında pozitif yönlü bir ilişki olduğu gözlenmiştir. Ayrıca regresyon analizi sonuçlarına göre finansal ve pazarlama sorunlarının küçük otellerin performansı üzerinde negatif bir etkiye sahip olduğu tespit edilmiştir. Ancak kurumsallaşma, personel seçimi ve internet kullanımının küçük otel performansı üzerinde pozitif bir etkiye sahip olduğu sonucuna varılmıştır. Son olarak tespit edilen sorunlara yönelik çeşitli öneriler sunulmuş ve gelecekte bu konuda araştırma yapacak kişilere bazı önerilerde bulunulmuştur.
dc.description.abstract Nowadays, there are many enterprises active in meeting the accomodation need which are different in classification and qualification. By giving customized quality to the customer, the boutique hotel business which has a modular (small or easy administrated) feature is taking an important function in creation of value in tourism industry. From that point, the goal of the research is to determine the basic problems of the small hotels serve on conception boutique and to examine the effects of these problems on business performance. On this purpose a field survey was done on 214 different type and quality small hotels enterprises in İstanbul Sultanahmet destination. According to explanatory factor analysis, the basic problem fields of the small hotels are; labour force circle, institutionalization, financial and marketing problems, selection of personel, internet utilization, bureacratic structure, personel supply and salary problem, market search and stability. Opposite of that it was observed that there is a possitive way relation between institutionalization selection of personel, internet utilization, market search and stability and small hotel performance.And also, according to regression analysis, it was determined that financial and marketing problems have a negative effection on small hotels performance. Nevermore, it was concluded that institutionalization, selection of personnel, internet utilization have a possitive effect on small hotels performance.. As a result, several offers were presented for the determined problems and given some advise for those people who will do resaerch about this subject in future.
dc.format.extent VIII, 152 yaprak ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Butik Otel
dc.subject Konaklama İşletmeleri
dc.subject Küçük Ölçekli Konaklama İşletmeleri
dc.subject Sultanahmet Destinasyonu
dc.title Butik anlayışıyla hizmet sunan küçük sorunları ve performansılarına etkileri : Sultanahmet örneği
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı, Turizm İşletmeciliği Bilim Dalı
dc.contributor.author Akyüz, Meral
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/