Açık Akademik Arşiv Sistemi

Müşteri-işgören karşılaşma anının başarısını belirleyen faktörler : beş yıldızlı bir otel örneği

Show simple item record

dc.contributor.advisor Yardımcı Doçent Doktor Oğuz Türkay
dc.date.accessioned 2021-04-01T13:20:47Z
dc.date.available 2021-04-01T13:20:47Z
dc.date.issued 2010
dc.identifier.citation Şengül, Serkan. (2010). Müşteri-işgören karşılaşma anının başarısını belirleyen faktörler : beş yıldızlı bir otel örneği. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/93066
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Müşteri ? işgören karşılaşma anı: Müşteri ile işgörenin hizmet alanında karşılaşmaları sonucu ortaya çıkan karşılıklı etkileşimi ve bunun doğurduğu girdileri ve çıktıları ifade eder. Bu anın tüm yönleriyle incelenmesi amacıyla yapılan bu araştırmada öncelikli hareket noktasını, müşteri-işgören karşılaşma anının başarısını veya başarısızlığını belirleyen davranışların tespiti oluşturmuştur. Bu davranışların tespiti işletmeler için hizmet içi eğitimlerin oluşturulmasında pazarlama stratejileri ve halkla ilişkiler çalışmalarının geliştirilmesinde faydalı olacaktır. Çalışmanın literatür kısmında bu ana daha kapsamlı yaklaşılmış ve işgören tatmini ile müşteri bağlılığı bu anın girdi ve çıktıları olarak değerlendirilmiştir. Bu kapsamda geliştirilen izleyiş yolu çerçevesinde oluşturulan araştırma sorularına, seçilen bir otel işletmesinin müşterilerle sürekli temas hâlindeki işgörenlerine uygulanan yarı biçimlendirilmiş mülakat tekniği ve odak grup görüşmesi tekniğiyle cevap aranmıştır. Tespit edilen müşteri ? işgören karşılaşma anının başarısında etkili olan davranışlar, hakkında otel müşterilerinin görüşleri alınmış bu davranışların onların doyumuna ve otel bağlılıklarına etkileri anket tekniği ile tespit edilmeye çalışılmıştır. Elde edilen veriler analiz edilerek müşteri bağlılığına etkisi bağlamında gözden geçirilmiş ve otel müşterileri ile otel çalışanlarının görüşleri karşılaştırılmıştır. Araştırma ile tespit edilen müşteri ? işgören karşılaşma anın başarısını belirleyen olumlu işgören davranışları işgörenlerce yapılan önem sıralamasına göre ilk iki sırada; ?nazik ve güler yüzlü olmak? ve ?müşteriye özel olduğunu hissettirmek? olurken olumsuz işgören davranışları ilk iki sırada ?surat asma ve güler yüz göstermemek? ve ?talebe karşılık vermeyerek soruları cevaplandıramamak? olmuştur.Bu davranışların sebeplerine işgörenlerin verdiği cevaplara bakıldığında ise olumlu davranışlar için ilk iki sırada; ?eğitim? ve ?yetki verilmesi? olurken olumsuz davranışlar için ilk iki sırada ?çalışma koşulları ve ücret yetersizliği? ve ?rol belirsizliği? olmuştur. Müşterilerin ve işgörenlerin, müşteri memnuniyetine olumlu etkisi olduğunu düşündükleri davranışlara ilişkin görüşleri karşılaştırıldığında ilk iki sıradaki faktörlerde benzer düşündükleri gözlemlenirken, olumsuz etkisi olduğunu düşündükleri davranışlara ilişkin görüşlerinde farklı düşündükleri ortaya çıkmıştır.
dc.description.abstract The moment of customer-employee encounter: It connotes to the reciprocative interaction that emerges as a result of the encounter of customer and employee in the field of service and inputs and outputs, arising from this. The primary starting point in this research, which was carried out with the purpose of analysing this moment in all its parts, is the determination of the behaviours, which assess the success or failure of the moment of customer-employee encounter. The determination of these behaviours shall be useful in constituting the in-service trainings and developing marketing strategies and public relations studies for managements. This moment was approached in a more extensive way in the literature section of the study and employee satisfaction and customer devotion were assessed as inputs and outputs of this moment. The answer for the research questions, which were constituted within the frame of the research model, that was developed in this extent, was searched by the semi-formalized interview technique, which is applied to the employees of a hotel management, who are constantly in contact with the customers, and by the focus group discussion technique. The opinions of the hotel customers about the behaviours, which are effective on the determined success of the moment of the customer-employee encounter, were received and the effects of these behaviours on their satisfaction and hotel devotion were tried to be revealed by the survey technique. The acquired data were analysed and checked in the context of its effect on the customer devotion; opinions of the hotel customers and hotel workers were compared. The reason why these behaviours, which are considered to determine the success of the moment of the customer-employee encounter, are made by the employee s is another issue, being studied within this research.According to the prioritisation, which was carried out by the employees, while the first two priorities for the positive employee behaviours, which determine the success of the moment of the customer-employee encounter, that is determined by the research, are; ?being kind and cheery? and ?making the customer feel special?, the first two priorities for the negative employee behaviours are; ?frowning and not smiling? and ?refusing to answer the questions by not responding to the demand?. Considering the answers by the employee s, related to the reasons of these behaviours, it is seen that while the first two priorities for the positive behaviours are ?education? and ?authorization?, the first two priorities for the negative behaviours are ?working conditions? and ?inadequacy of the wage? and ?obscurity of the role?. Comparing the opinions of the customers and employees related to the behaviours which are considered to have a positive effect on the customer satisfaction, while it is observed that they have similar opinions about the factors in the first two priorities, it is revealed that they have different opinions about the behaviours, which are considered to have a negative effect.
dc.format.extent X, 120 yaprak ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Mişteri-İşgören Karşılama Anı
dc.subject İşgören Tatmini
dc.subject Müşteri Bağlılığı
dc.title Müşteri-işgören karşılaşma anının başarısını belirleyen faktörler : beş yıldızlı bir otel örneği
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı, Turizm İşletmeciliği Bilim Dalı
dc.contributor.author Şengül, Serkan
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/