Açık Akademik Arşiv Sistemi

Turizm sektöründe faaliyet gösteren aile işletmelerinde yaşanan kurumsallaşma sorunları ; İstanbul’ da bir araştırma

Show simple item record

dc.contributor.advisor Yardımcı Doçent Doktor Burhanettin Zengin
dc.date.accessioned 2021-04-01T13:20:45Z
dc.date.available 2021-04-01T13:20:45Z
dc.date.issued 2010
dc.identifier.citation Ceyhun, Akyol. (2010). Turizm sektöründe faaliyet gösteren aile işletmelerinde yaşanan kurumsallaşma sorunları ; İstanbul’ da bir araştırma. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/93063
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Aile işletmeleri tüm dünyada olduğu gibi Türkiye'de de ekonomik hayatın vazgeçilmez temel unsurlarından biridir. Genel olarak dünya ekonomisi içindeki payları itibariyle önemli bir yer tutan aile işletmeleri, ülkemizde de yerli sermayeli işletmelerin yaklaşık %90'nı oluşturmaktadır.İktisadi hayatta bu büyüklüklerle temsil edilen aile işletmelerinin yaşam sürelerine bakıldığında; önemli bir bölümünün kısa süre ekonomik hayatta yer aldıkları ve daha sonra değişik sebeplerden dolayı ekonomik hayattan çekilmek zorunda kaldıkları görülmektedir. Bu durumun değişik nedenleri var olmakla birlikte, bu sebeplerin başında kurumsallaşmadaki yetersizlikler gelmektedir. Yeterince kurumsallaşamama sorunu, gerek ülkemiz gerekse diğer ülkelerdeki işletmeler açısından ele alındığında, benzer nedenlere dayandırılabileceği sonucuna varmak mümkündür.Global bir pazar haline gelen ve değişim hızı giderek artan günümüz iş dünyasında, işletmelerin kurumsallaşmalarının tartışılmazlığı önemli bir konu olarak ortaya çıkmaktadır. Özellikle de girişimcinin kişiliği ve imajı ile aile soyadının, geçmişinin ve temel değerlerinin işletme vizyonu, stratejileri dikkate alındığında, kurumsallaşmanın aile işletmeleri açısından ayrı bir öneme sahip olduğu görülmektedir.Bu çalışmada İstanbul ilinde turizm sektöründe faaliyet gösteren aile işletmelerinde kurumsallaşma ile ilgili sorunlar saptanmaya çalışılmış ve yaşanan sorunlara ilişkin bir takım çözüm önerileri getirilmesi amaçlanmıştır. İstanbul merkezli bir anket uygulaması gerçekleştirilerek, çözüm önerilerine ve sorunların tespitine dayanak oluşturulmaya çalışılmıştır.Çalışma alanı olarak İstanbul'un seçilmesinin temel nedeni; ilin mevcut turistik potansiyeli, turistik ürün farklılaştırma kapsamında turistik ürün potansiyelinin yüksek olmasıdır. Bunların yanı sıra, kentsel turizm kapsamında değerlendirildiğinde, tatil ve dinlenme dışında ?İstanbul Türkiye'nin en iyi turistik ürünüdür? diyebiliriz. Her geçen yıl şehre gelen turist sayısındaki artış, İstanbul'un bir dünya şehri ve 2010 yılının ?Avrupa Kültür Başkenti? olarak turizm açısından güven ve istikrarı yakalayabildiğini göstermektedir. Anahtar kelimeler: Aile işletmesi, kurumsallaşma, turizmde kurumsallaşma, kurumsallaşma süreci
dc.description.abstract Family businesses are of great importance for Turkey?s economic life as it is in the world. In general, the share of the world economy as an important place in the family businesses, in Turkey, approximately 90% of the domestic capital enterprises constitute.Represented in the economic life of this size and see the family business when their lifetime is an important part in economic life, they take a short time period and then withdraw from economic life of different reasons that they have faced with. Although there are various reasons of this situation, the main reason is lack of institutionalization. It is considered that, non-institutionalization problems are similar in our country, as well as in the other countries.Such a change in global market, has effected the sufficient foundations most important worldwide. Under these circumstances it should be taking into consideration that the strategies of administration has to be considered very seriously in family administration in business life.In this study, has worked to determine the institutionalization problems about family businesses which are active in tourism area in İstanbul and aspire to get some resolution advisories about actual problems. By realizing a survey application which basen on İstanbul, worked to form a base for the resolution advisories and determination for the problems.The principal causes for choosing İstanbul for this study are; country?s current touristic population, as part of differentiation the touristic product this population is high. As well as these, when this subject had been evaluated by as part of municipal tourism, except holiday and vocation, it can be said that İstanbul is the best touristic product in Türkiye. Each passing year, the increasing of the rate for the tourist who come to İstanbul, showes that İstanbul is a world country and can reach confident and stability as 2010 ?European Capital of Culture? . Keywords: Family business, institutionalization, institutionalization in tourism, process in institutionalization
dc.format.extent VIII, 119 yaprak ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Aile İşletmeciliği
dc.subject Kurumsallaşma
dc.subject Turizmde Kurumsallaşma
dc.subject Kurumsallaşma Süreci
dc.title Turizm sektöründe faaliyet gösteren aile işletmelerinde yaşanan kurumsallaşma sorunları ; İstanbul’ da bir araştırma
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı, Turizm İşletmeciliği Bilim Dalı
dc.contributor.author Ceyhun, Akyol
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/