Açık Akademik Arşiv Sistemi

4. sınıf matematik dersi bölme işlemi alt öğrenme alanının edebi ürünlerle işlenmesinin öğrenci başarısı ve tutumuna etkisi

Show simple item record

dc.contributor.advisor Yardımcı Doçent Doktor Ergün Öztürk ; Yardımcı Doçent Doktor Ercan Masal
dc.date.accessioned 2021-04-01T13:20:33Z
dc.date.available 2021-04-01T13:20:33Z
dc.date.issued 2010
dc.identifier.citation Ayvaz, Asena. (2010). 4. sınıf matematik dersi bölme işlemi alt öğrenme alanının edebi ürünlerle işlenmesinin öğrenci başarısı ve tutumuna etkisi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/93042
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, ilköğretim 4. sınıf matematik dersinin ?Doğal Sayılarla Bölme İşlemi? alt öğrenme alanının edebi ürünlerle işlenmesinin öğrenci başarısı ve tutumuna etkisinin olup olmadığını belirlemektir. Bu nedenle uygun edebi ürünler seçilmiş, istenen özelliklere uygun edebi ürünler bulunamadığında ise uzman görüşleri alınarak hazırlanmıştır. Araştırmada edebi ürünlerin öğretimde yaygın olarak kullanım şekli tercih edilerek, edebi ürünler öğretim ünitesinden önce, öğretim ünitesi esnasında ve öğretim ünitesi sonunda kullanılmıştır.Araştırma, gerçek deneysel desenlerden ön test- son test kontrol gruplu desene uygun olarak yürütülmüştür. Araştırma, 2009?2010 eğitim-öğretim yılı 1. dönem Sakarya ili Hendek ilçesindeki Ziya Gökalp İlköğretim Okulu'nun 4. sınıfında öğrenim gören 60 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Çalışma grubunu oluşturan deney ve kontrol gruplarında 30'ar öğrenci yer almıştır. Sınıflardan 4/A kontrol, 4/B deney grubu olarak rastgele seçilmiştir. Kontrol grubuna geleneksel matematik öğretimi, deney grubuna ise edebi ürünlerle matematik öğretimi uygulanmıştır. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen Matematik Başarı Testi ve Matematiğe Yönelik Tutum Ölçeği kullanılmıştır.Araştırma sonucunda bölme işlemini; edebi ürünlerle öğrenen öğrencilerin başarıları geleneksel yöntemle öğrenen öğrencilerin başarılarına göre istatistiksel olarak anlamlı derecede yüksek olduğu bulunmuştur. Gruplar arasında matematiğe yönelik tutum açısından ise istatistiksel olarak anlamlı farkın olmadığı bulunmuştur. Bu bulgular çerçevesinde bölme işlemi öğretiminde, edebi ürünlerle işlenen derslerin, öğrencilerin başarılarını arttırmada önemli rol oynarken matematiğe yönelik tutumlarında katkısı olmadığı sonucuna varılmıştır.
dc.description.abstract The purpose of this study is to investigate whether teaching the sub-learning area ?Division of Natural Numbers? of 4th grade mathematics course with literary materials has an effect on students? achievement and attitude or not. For this reason, appropriate literary materials have been selected and when expedient ones could not be found, new literary materials have been prepared according to experts? opinions. In this study, the common way of using literary materials in instruction was prepared; they were used before, during and after teaching the unit.The study was conducted in accordance with pre-test post-test control group design, one of the real experimental designs. The participants of this study were 60 students attending 4th grade during the fall semester of 2009-2010 academic year at Ziya Gökalp Elementary School in Hendek district of Sakarya. The class 4/A was assigned to be control group and 4/B was assigned to be experimental group randomly. Control group was taught mathematics traditionally whereas in experimental group literary materials were used to teach mathematics. As data collection instruments Mathematics Achievement Test and Attitude toward Mathematics Scale were developed and used.The results of the study showed that the students learned division with literary materials achieved statistically significantly higher than the students learned division with traditional method. In terms of attitude toward mathematics, no statistically significant difference was found between groups. In the light of these findings, it was concluded that teaching division with literary materials plays an important role in improving students? achievement; however, it does not affect attitude toward mathematics.
dc.format.extent VII, 122 yaprak ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Edebi ürün
dc.subject Matematik başarısı
dc.subject Matematiğe Yönelik tutum
dc.title 4. sınıf matematik dersi bölme işlemi alt öğrenme alanının edebi ürünlerle işlenmesinin öğrenci başarısı ve tutumuna etkisi
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı, Sınıf Öğretmenliği
dc.contributor.author Ayvaz, Asena
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/