Açık Akademik Arşiv Sistemi

Sınıf öğretmenlerinin empatik eğilim düzeyleri

Show simple item record

dc.contributor.advisor Yardımcı Doçent Doktor Halil İbrahim Sağlam
dc.date.accessioned 2021-04-01T13:20:32Z
dc.date.available 2021-04-01T13:20:32Z
dc.date.issued 2010
dc.identifier.citation Akbulut, Emine. (2010). Sınıf öğretmenlerinin empatik eğilim düzeyleri. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/93041
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Bu araştırmada, sınıf öğretmenlerinin empatik eğilim düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın evreni 2009?2010 öğretim yılında Düzce ilinde görev yapan 1257 sınıf öğretmenidir. Örneklemi ise bu evrenden basit tesadüfî örnekleme yoluyla seçilmiş 307 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır.Araştırmada, Kişisel Bilgi Formu ile Empatik Eğilim Ölçeği (EEÖ) kullanılmıştır. Verilerin analizinde .05 anlamlılık düzeyi belirlenmiştir. Sınıf öğretmenlerinin empatik eğilimlerinin cinsiyet, medeni durum, mesleği isteyerek seçip seçmeme, mesleklerinden memnun olup olmama durumuna göre değişip değişmediğini belirlemek amacıyla, ilişkisiz örneklemler için t testi yapılmıştır. Sınıf öğretmenlerinin empatik eğilimlerinin mesleki kıdem, mezun oldukları fakülte, bulundukları yerleşim yeri, okuttukları sınıf düzeyine göre değişip değişmediğini belirlemek amacıyla ilişkisiz örneklemler için tek faktörlü varyans analizi (One-Way Anova) yapılmıştır. Sınıf öğretmenlerinin empatik eğilimlerinin, eğitim durumu ve öğrenci sayısına göre değişip değişmediğini belirlemek amacıyla da ilişkisiz ölçümler için Kruskall Wallis H-Testi yapılmıştırAraştırma sonucunda, sınıf öğretmenlerinin empatik eğilimleri ile cinsiyetleri arasında anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Kadın sınıf öğretmenlerin empatik eğilim puan ortalaması, erkek sınıf öğretmenlerinin empatik eğilim puan ortalamasından yüksek olduğu görülmüştür. Medeni durum, eğitim düzeyi, mezun oldukları fakülte, mesleki kıdem, öğrenci sayısı, çalıştıkları yerleşim yeri, mesleği isteyerek seçip seçmeme, mesleklerinden memnun olup olmama durumu, okuttukları sınıf düzeyleri ile empatik eğilim puan ortalamaları arasında istatistikî olarak anlamlı fark bulunamamıştır.Anahtar Kelimeler: Empatik eğilim, ilköğretim, sınıf öğretmeni, sınıf öğretmenliği
dc.description.abstract The purpose of this reseach study is to investigate the empathic tendencies of classroom teachers according to some certain variables. Total field under survey is 1257 classroom teachers working in Düzce Province in 2009-2010. Samples consist of 307 classroom teachers, gathered through basic random sampling in the field under survey.Personal Information Form and Empathic Tendency Scale is used in the research. .05 statistical significance level is observed in the analysis of the data. A t-test method is applied for independent samples in order to determine whether the empathic tendencies of primary school classroom tearchers change in relation to sex, civil status, willingness to chose to become classroom teacher, satisfaction from their job. One-Way Anova analysis is applied for independent samples in order to determine whether the empathic tendencies of primary school classroom tearchers change in relation to length of service, faculty they graduated, where they live, level of their classes. Kruskall Wallis H-test is applied for independent samples in order to determine whether the empathic tendencies of primary school classroom tearchers change in relation to level of their education and the number of students they teach.Results show that sex has a statistically significant effect on the empathic tendencies of primary school classroom tearchers. The average point of female classroom teachers' empathic tendencies is observed higher than male teachers' empathic tendencies. Results show that civil status, willingness to chose to become classroom teacher, satisfaction from their job, length of service, faculty they graduated, where they live, level of their classes, level of their education and the number of students they teach have no statistically significant effect on the empathic tendencies of primary school classroom tearchers.Key Words : Empathic Tendency, Primary Education, Classroom Teacher, Profession of Classroom Teaching
dc.format.extent X, 104 yaprak ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Empatik Eğilim
dc.subject İlköğretim
dc.subject Sınıf öğretmeni
dc.subject sınıf öğretmenliği
dc.title Sınıf öğretmenlerinin empatik eğilim düzeyleri
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı, Sınıf Öğretmenliği
dc.contributor.author Akbulut, Emine
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/