Otizm Yaygın Gelişimsel Bozukluklardan birisi olup, geçmişten günümüze kadar yapılan tüm araştırmalara rağmen sebebi ve tedavisi bulunamamıştır. Çeşitli tedavi ve terapi yöntemleri otistik engellilerin ve ailelerinin hayatlarını daha da kolaylaştırmak için uygulanmaktadır. Uygulanan terapi yöntemleri otistik engelliler için bedensel, ruhsal ve toplumsal gelişimlerine olumlu yönde katkı sağlamada büyük bir önem taşımaktadır.Bu araştırmanın amacı, otistik çocukların kamp öncesi ve kampa katıldıktan sonra sosyalleşmelerinde etkisinin olup olmadığını tespit etmektir.Çalışmada literatür taramasına ek olarak İzmir Sebahat Akşıray otistik çocuklar eğitim merkezinde eğitimlerine devam eden İzmir-Urla yaz kampında olan 30 otistik engelli birey ve kampta görev alan liderleri katılmıştır.Çalışmada ilk test-son test olmak üzere veri toplama aracı olarak anket uygulanmıştır. Kamp başlamadan önce kamptaki liderlere otistik bireyler hakkında bilgi edinmek için anket uygulanmıştır ve kamp sonunda yine aynı liderlere otistik bireyler hakkında kampın etkisi belirmek için aynı anket uygulanmıştır. Çalışmada 7 günlük kamp programı uygulanmıştır. Elde edilen verilerin istatiksel olarak değerlendirmesinde SPSS 15.0 paket programı kullanılmıştır. . Çalışma verileri değerlendirilirken tanımlayıcı istatistiksel metotların (Ortalama, Standart sapma) yanı sıra niteliksel verilerin karşılaştırılmasında ise Pearson Ki-Kare testi kullanıldı. İki niceliksel verinin karşılaştırılmasında Spearman Korelâsyon Analizi kullanıldı. Normal dağılım göstermeyen parametrelerin grup içi karşılaştırmalarında ise Wilcoxon işaret testi kullanıldı. Sonuçlar % 95 güven aralığında, anlamlılık p<0,05 düzeyinde değerlendirildi.Kamp öncesi ve sonrası yapılan anket uygulaması sonucunda Çocuklarda Büyük Kas Becerileri, Küçük Kas Becerileri, Giyinme Becerileri, Tuvalet Becerileri, Temizlik Becerileri, Yemek Yeme Becerileri, Sosyal Ve Toplumsal Beceriler, Akademik Beceriler, Alıcı Dil Becerileri, Konuşma Becerileri sontest ölçümünde anlamlı değişim göstermemiştir. (p>0,05). Çocuğun Davranış Problemleri, sontest ölçümünde, ilk teste göre anlamlı olarak artış göstermiştir. (p<0,05).Sonuç olarak kamp, otistik engellilerin davranış problemlerinde olumlu etkisini göstermiştir. Kampın her yaştan otistik engellilerin hayatında yönlendirici ve yardımcı etkisi olduğu bilinmelidir.Anahtar Kelimeler: Otizm, Kamp, Engellilik
Autism is one of the pervasive developmental disorders. Despite all the researches from the past to the present the cause and treatment of autism have not been found. To facilitate the lives of autistic disabled people and their families in a variety of treatments and therapies are being applied. The treatment methods for autistic disabled people is very important to contribute positively to their physical, mental and social development.The purpose of this study is to determine whether there is an effect of camping on socialization of autistic children.In addition to literature review, autistic children who continue their education in Izmir Sebahat Akşiray Autistic Children Training Center and attend Izmir-Urla summer camp and their learders in this camp participated this study.In this study, as the first test-post test, questionnaire was administered to collect data. Before the camp a questionnaire was administered to the camp leaders o obtain information about individuals with autism. At the end of camp, same questionnaire was administered to the same leaders to measure the effect of the camp on individuals with autism. In the study, seven-day camp program was implemented. In the evaluation of the obtained data statistically the software package program SPSS 15.0 was used. When the study data were being evalutioned, in addition to descriptive statistical methods (Mean, Standard Deviation) in the comparison of qualitative data, Pearson Chi-Square test was used. Spearman Correlation Analysis of both quantitative data were used for comparison. Within group comparisons of non-normally distributed parameters the Wilcoxon sign test was used. Results were evaluated in 95% confidence interval and significance were evaluated in p <0.05 level.As a result of the survey which was performed before and after the camp, large muscle skills in children, young muscle skills, skills in dressing, toilet skills, cleaning skills, dining skills, social and civic skills, academic skills, the recipient language skills, speaking skills showed no significant change in post-test measures (p>0,05). Behavior problems of children has increased more significantly in the post-test measurements (p<0,05).As a result, the camp has shown positive results in the behaviour problems of the autistic disabled.It must be known that the camp has a router and supporter effect at all ages of autistic disabled.Key Words: Autism , Camp, Disability