Açık Akademik Arşiv Sistemi

Taraftardan müşteriye yapısal değişim ; Fenerbahçe Spor Kulübü uygulaması

Show simple item record

dc.contributor.advisor Yardımcı Doçent Doktor Çetin Yaman
dc.date.accessioned 2021-04-01T13:20:24Z
dc.date.available 2021-04-01T13:20:24Z
dc.date.issued 2010
dc.identifier.citation Yalvarıcı, Mustafa. (2010). Taraftardan müşteriye yapısal değişim ; Fenerbahçe Spor Kulübü uygulaması. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/93022
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Müsteri iliskileri yönetimi kavramı, günümüz pazarlama anlayısının bir sonucudur. Piyasalar için,rekabet edebilme gücü, her zaman farklı olmayı gerektirmistir. Günümüzde, teknolojik yeniliklerleelde edilen farklılasmalar uzun süreli olmadığından, müsterilerinize benzersiz bir satıs önerisiylegidebilmek uzun vadede mümkün olmayacaktır.Spor kulüplerinin sirketlesmesi ve halka açılması Avrupa'daki örneklerine oranla daha az olmaklabirlikte ülkemizde de son dönemlerde uygulanmaya baslanmıs önemli bir yönetim ve bir finansmodelidir. Spor kulüpleri, birer sportif örgütler olmalarının yanı sıra bugün ellerinde çok büyükbütçeleri bulunan bir sirket durumundadırlar ve bu sirketler çok yüksek miktarlar kullanarak yapmısoldukları transferler ve yatırım harcamaları ile milyon dolarlarla ifade edilen bütçelere sahipekonomik birer örgüt olarak da faaliyet göstermektedirler. Böyle büyük paraların kullanıldığı veacımasız bir rekabetin olduğu ortamda kulüpler her yönden farklılasmanın gerekliğinihissetmektedirler.Bu yüzden, farklılasmanın en önemli yollarından birisi olarak yönetim anlayıslarının modernizeedilmesi ve günün anlayısına uygun yönetim biçimlerinin uygulanması gerekmektedir. Bunlarınbasında müsteri iliskileri alanında ki yeni yapılanmalar kendini gösterilmektedir. Müsterilerin devameden iliskisi, sadakatleri ve artarak devam eden satın alma davranısları, güçlü rekabet kosullarındasirketleri koruyacak değerlerdir.Spor alanında ki rekabet sartlarının değismesi sonucunda zorlu rekabet ile karsı karsıya kalan sporpazarın ihtiyacını karsılayabilmek için çözüm arayısına girmis ve tüm organizasyonun kaynaklarınınbirlikte planlamasını en ekonomik ve verimli sekilde kullanılması için müsteri niteliğinde kitaraftarların sadakatleri merkezli bir pazarlama ve sunum modeli sayılabilecek olan CRM'yi uygulamaalanına sokmus oldu.Bu arastırmanın amacı; profesyonel spor kulüplerinin marka değerini tüketici durumundakitaraftarlarının müsteri sadakatleri noktasında değerlendirerek yönetim alanındaki yeni bir uygulamaolan Müsteri Merkezi Yönetimin (CRM) kulüplere katkı düzeylerini belirlemek ve bu noktada enuygun sarlara hazır olduğunu tespit ettiğimiz FB spor Kulübünün durumunu tespit etmektir
dc.format.extent V, 53 yaprak ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject FB
dc.subject CRM
dc.subject Müşteri İlişkileri
dc.subject Yönetim
dc.title Taraftardan müşteriye yapısal değişim ; Fenerbahçe Spor Kulübü uygulaması
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Anabilim Dalı, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bilim Dalı
dc.contributor.author Yalvarıcı, Mustafa
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/