dc.contributor.advisor |
Yardımcı Doçent Doktor Çetin Yaman |
|
dc.date.accessioned |
2021-04-01T13:20:24Z |
|
dc.date.available |
2021-04-01T13:20:24Z |
|
dc.date.issued |
2010 |
|
dc.identifier.citation |
Yalvarıcı, Mustafa. (2010). Taraftardan müşteriye yapısal değişim ; Fenerbahçe Spor Kulübü uygulaması. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/93022 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Müsteri iliskileri yönetimi kavramı, günümüz pazarlama anlayısının bir sonucudur. Piyasalar için,rekabet edebilme gücü, her zaman farklı olmayı gerektirmistir. Günümüzde, teknolojik yeniliklerleelde edilen farklılasmalar uzun süreli olmadığından, müsterilerinize benzersiz bir satıs önerisiylegidebilmek uzun vadede mümkün olmayacaktır.Spor kulüplerinin sirketlesmesi ve halka açılması Avrupa'daki örneklerine oranla daha az olmaklabirlikte ülkemizde de son dönemlerde uygulanmaya baslanmıs önemli bir yönetim ve bir finansmodelidir. Spor kulüpleri, birer sportif örgütler olmalarının yanı sıra bugün ellerinde çok büyükbütçeleri bulunan bir sirket durumundadırlar ve bu sirketler çok yüksek miktarlar kullanarak yapmısoldukları transferler ve yatırım harcamaları ile milyon dolarlarla ifade edilen bütçelere sahipekonomik birer örgüt olarak da faaliyet göstermektedirler. Böyle büyük paraların kullanıldığı veacımasız bir rekabetin olduğu ortamda kulüpler her yönden farklılasmanın gerekliğinihissetmektedirler.Bu yüzden, farklılasmanın en önemli yollarından birisi olarak yönetim anlayıslarının modernizeedilmesi ve günün anlayısına uygun yönetim biçimlerinin uygulanması gerekmektedir. Bunlarınbasında müsteri iliskileri alanında ki yeni yapılanmalar kendini gösterilmektedir. Müsterilerin devameden iliskisi, sadakatleri ve artarak devam eden satın alma davranısları, güçlü rekabet kosullarındasirketleri koruyacak değerlerdir.Spor alanında ki rekabet sartlarının değismesi sonucunda zorlu rekabet ile karsı karsıya kalan sporpazarın ihtiyacını karsılayabilmek için çözüm arayısına girmis ve tüm organizasyonun kaynaklarınınbirlikte planlamasını en ekonomik ve verimli sekilde kullanılması için müsteri niteliğinde kitaraftarların sadakatleri merkezli bir pazarlama ve sunum modeli sayılabilecek olan CRM'yi uygulamaalanına sokmus oldu.Bu arastırmanın amacı; profesyonel spor kulüplerinin marka değerini tüketici durumundakitaraftarlarının müsteri sadakatleri noktasında değerlendirerek yönetim alanındaki yeni bir uygulamaolan Müsteri Merkezi Yönetimin (CRM) kulüplere katkı düzeylerini belirlemek ve bu noktada enuygun sarlara hazır olduğunu tespit ettiğimiz FB spor Kulübünün durumunu tespit etmektir |
|
dc.format.extent |
V, 53 yaprak ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
FB |
|
dc.subject |
CRM |
|
dc.subject |
Müşteri İlişkileri |
|
dc.subject |
Yönetim |
|
dc.title |
Taraftardan müşteriye yapısal değişim ; Fenerbahçe Spor Kulübü uygulaması |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Anabilim Dalı, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bilim Dalı |
|
dc.contributor.author |
Yalvarıcı, Mustafa |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|