Bu çalışma, Türkçe dersinde grupla bir işi yapma ve yürütme, ilişkiyi başlatma ve sürdürme ile kendini kontrol etme sosyal becerilerinin kazandırılmasına yaratıcı drama yönteminin etkisini araştırmak amacıyla gerçekleştirilmiştir.Bu araştırma; deney ve kontrol kümesinde bulunan denekler aynı çevre benzer sosyoekonomik durum ve aynı okulda bulunduklarından ön koşulu öğrenmeleri arasında anlamlı bir fark olmadığı sayıtlılarına dayanmaktadır.Araştırma öntest-sontest kontrol kümeli modele göre desenlenmiş ve deneysel alanda gerçekleştirilmiştir. Uygulama 2009?2010 öğretim yılının birinci döneminde Bursa İli Yıldırım İlçesi Yunus Emre İlköğretim Okulunda gerçekleştirilmiştir. Araştırmada okulun 4-A ve 4-E şubelerinden biri kontrol, diğeri deney kümesi olmak üzere yansız olarak belirlenmiştir.?İlköğretim 4.Sınıf Türkçe Ders Kitaplarındaki Metinlerin İşlenişine Yönelik Hazırlanan Drama Yönelimi Eğitim Programının İstenen Davranışları Kazandırmaya Etkisi? adlı bu tez çalışması ile sözü edilen ?istenilen davranışları kazandırma etkisi? istatistiksel verilere dayanarak ortaya konulmaya çalışılmıştır.Birinci bölümde kuramsal çerçevenin sınırları çizilmiş ve literatür özetlerine yer verilmiştir. Bu kapsamda eğitim, öğretim ve okul kavramlarının tanımları yapılmıştır.Çalışmanın ikinci bölümünde ilköğretimde dil ve Türkçe öğretimi konuları, ilköğretim Türkçe kitapları da göz önünde bulundurularak açıklanmaya çalışılmıştır. Üçüncü bölümde drama ve özellikleri , dördüncü bölümde ise yapılan araştırmalara yer verilmiştir.Çalışmanın beşinci ve son bölümünde ise Yunus Emre İlköğretim Okulunda uygulanan anketlere dayanılarak oluşturulan verilerin analizlerine ve yorumlarına yer verilmiştir.Elde edilen verilere göre davranış değiştirmede ve öğrencinin sosyalleşmesinde drama yönteminin geleneksel yönteme göre daha etkin olduğu, drama yönteminin Türkçe derslerinde başarıyı arttırdığı ve öğrencilerin demografik dağılımlarının buna etkisi olmadığı sonucuna ulaşılmıştır.
This study was made for the search of creative drama method's effects on gaining the social skills such as; making a group project and sustaining it, initiating and sustaining relationships and self-control in Turkish lessons.This research was based on the supposition that experimental and control group subjects in the same environment with similar socio-economic status and at the same school have no difference between pre-condition for learning.Research was designed according to the pretest-finaltest controlled clustering model and conducted in experimental plots(fields). Practice(application) was made in the first semester of 2009-2010 academic year at Bursa Yunus Emre Primary School. School's 4-A and 4-E branches were randomly determined as control and experimental groups.''Effect of giving the desired behavoirs'' which was mentioned in this thesis named ''Drama Orientation Training Program's -which prepared for the handling of the texts in the 4. Grade textbooks- effect on giving the desired behavoirs'' were put forward on the basis of statistical data.In the first part theoretical framework and literature summary have been given. In this context; definitions of education, teaching and school were made. In the second part of the study; language and Turkish teaching subjects in primary schools have been explained by considering primary school Turkish textbooks. In third part drama and its features, in fourth part past researches have been given.In the fifth and final part, data analyses and comments of the questionnaire performed in Yunus Emre Primary School were given. According to the data obtained in behavior changing and student socialization drama method is more effective than traditional method and drama method is increasing turkish lesson success without the effect of demographic distribution.