Ülkemizde son yıllarda artan işsizlik olgusu ve işsiz gençlerin profili incelendiğinde eğitimli nüfusun işsiz nüfusun içinde ciddi bir oran oluşturması bu çalışmayı yapmamızın en önemli nedeni olmuştur.1980 sonrası küreselleşme ile beraber hızla değişen teknoloji, bilgi ekonomisi ve artan uluslararası rekabet diğer alanlarda olduğu gibi işgücü piyasasını da etkilemiş ve işgücü piyasasında eğitimli, becerikli ve genç işgücüne gereksinim artmıştır. Bu süreçte ülkemizde insan kalitesi ve eğitime verilen önem gün geçtikçe önem kazanmaktadır. Ülkemizde eğitimli nüfusun yaşamış olduğu istihdam sorunları incelendiğinde temelde eğitim eksikliği ve insan kaynağı yetiştirmede ülke olarak çok eksiğimiz olduğu gerçeğine ulaşıyoruz. Eğitim sistemiz de olan kalite eksikliği, mesleki eğitme gereken önemin verilmeyişi ve işgücü piyasasına uygun insan kaynağının yetiştirilememesi ülkemizin yaşamış olduğu en büyük sorunlardandır.OECD ülkelerine ve gelişmiş Avrupa ülkelerine baktığımızda eğitime verilen önem çok fazladır. Ortaokul döneminde başlayan meslek eğitim ile ileride hangi mesleğe yeteneği ve becerisi olduğu ortaya çıkartılarak o yönde rehberlik çalışması yapılmakta ve işgücü piyasasına uygun gençler yetiştirilmektedir.Ülkemizde OECD ülkelerinde uygulanan eğitim politikalarından yararlanıp, mesleki eğitime gereken önemin verilmesi sonucunda artan istihdam sorunlarına uzun vadede çözüm sağlayacağı öngörülmüştür. Eğitim; bir gencin yetişip hayata atılmasında çok önem teşkil ettiğinden ülkemizde eğitime ve insana olan yatırımların arttırılması yönünde gereken çalışmaların hız kazanması bir o kadar önem taşımaktadır.
That the rising rate of unemployment amongst educated workforce in recent years has been the main reason as to why we intended to conduct such a study.Post-1980, rapid breakthrough with globalization, knowledge economy and increasing international competition have affected labor market and make the need stronger for skilled and well endowed young labor force. In this transition, the importance of education and high Quality workforce have greatly been emphasized and appreciated in Turkey. Employment problem of educated people seems to be lying in the fact that young labor force is lacking of necessary tools in developing human capital. The low quality education, insufficient career development programs, and the lack of proper human skills for the needed jobs are the primary obstacles in increasing employment level in the Turkish labor market.OECD and European countries have put greater emphasize in education. In early ages, the skills have been discovered and convenient education programs have been implemented in developed countries.This study suggests that the employment problems of youth in Turkey may be reduced in the long-run by implementing the similar education and labor policies as in the developed countries. Since education is a very significant component of one?s achievements in growing up process, we should increase the quantity and quality of investment in human in order to overcome the under employment problem and meet the need for qualified workforce in the labor market.