Dil kültürün temel taşıdır. Bir dilin ifade zenginliği o dilin temel göstergesidir. 21. yüz yılda, eğitimde, bilimde, kültürde, zirveleri hedeflemiş bir Türkiye'nin bütün dil kurallarını içerisine alacak bir şekilde Türkçenin öğretiminde istenilen seviyeyi yakalaması icap etmektedir. Eğitim hayatımız içerisinde neredeyse adım başı karşılaştığımız sınavlarda istenilen başarının yakalanması ve piyasadaki kaynakların birtakım konuları gelişigüzel ele almasından dolayı meydana gelen karmaşayı önleme ve sıfatların daha metodik bir şekilde öğrenilmesi için böyle bir çalışma yapılmıştır.Bu çalışma yapılırken kaynaklar da titiz bir araştırmanın neticesinde belirlendi. Kaynak seçilirken öncelikle seçilecek kaynakların her birisinin kendi alanında otorite olması hedeflendi. Kaynak belirlerken üniversitede okutulan kaynak kitaplardan beş, üniversite hazırlık kaynaklarından beş, ilk ve ortaöğretim kaynaklarından birer tane kaynak belirleyip bu kaynaklardaki tanım, tasnif, konu anlatımının nasıl olduğunu ortaya koymak, ardından bunları mukayese etmek ve sıfatların öğretimiyle ilgili yeni bir kaynak oluşturmak hedeflendi. Kaynak taramasının ardından öncelikle bu kaynaklar her bir başlıkta ayrı ayrı dizildi. Ardından her bir başlık altındaki tanımlar, tasnifler ortaya kondu. Bu tanımlar ve tasnifler ortaya konduktan sonra bu tanımlar ve tasnifler kaynaklar kendi aralarında birbirleriyle mukayese edilerek değerlendirmeler ortaya kondu. Değerlendirmenin neticesinde, her bir kaynak grubundan ortaya çıkan genel sonuçlar, birbirleriyle mukayese edilerek en nihayetinde, sıfatlar nasıl bir bakış açısıyla ele alınmalıdır, yöntem nasıl olmalıdır, bunun üzerinde durduk. Yani mevcut şartlar altında Türkiye Türkçesinde sıfatlar nasıl anlatılmalıdır?Bu meseleyi enine boyuna tahlil ederek meseleyi bir neticeye vardırdık. Buradan hareketle, karşılaştığımız manzarayı şöyle özetleyebiliriz: Öncelikle üniversite kaynaklarını incelediğimizde meselelere bakış açısının aynı olduğunu görmekle beraber ifade şekillerinin çeşit çeşit olduğunu gördük. Kanaatimce meseleye bakış açıları, aynı olsa da ifadelerin farklı olması beraberinde birtakım sıkıntıları getirecektir. Dolayısıyla yaptığımız inceleme ve değerlendirmelerde üniversite kitaplarıyla diğer kaynaklar arasında temel bazı noktalarda farklılıklar olduğunu gördük.Bütün kaynaklardaki bilgileri bir araya getirerek yeni bir bakışaçısıyla, yeni, ufku açık bir kaynak oluşturmayı hedefledik.Buradan hareketle sıfatları yeniden ele alıp herkesin istifade edebileceği bir ortak payda inşa ettik.Bunları söylerken dilin canlı bir varlık olduğunu ve tekamül halinde bulunduğunu kayda geçirmek gerekir.Anahtar Kelimeler: Sıfat, Hedef, Öğretim, Bakış Açısı, Tekamül,
Language is the cornerstone of culture. Richness of a language expression is a basic indicator of that language. 21. hundred years in education, science, culture, and have targeted the summit into a Turkey that will take all the language rules in a way to capture the desired level of Turkish language in education is necessitated. Training of our lives in almost step-per-encountered in the exams required for success, capture and market the resources some topics at random to handle due to the coming chaos for the prevention and adjectives more methodical way to learn such a study was conducted. While resources ofThis study were the result of meticulous research. In choosing sources to be selected primarily on their own areas of authority of each one of the resources were being targeted. Resources when determining a college student being the source books of five university preparatory resources of five, the first and the secondary sources, one each resource to identify and that the source of definition, classification, topic explanation of how it is to put forward, then they are compared and the title of the faculty about the new source build was aimed. After the first of this literature sources were arranged separately in each chapter. Following each chapter are defined below, were introduced and classified. These definitions and classifications are introduced and then the definition and classification of resources between themselves and with the assessments showed comparable. As a result of the evaluation of each resource group that arise from the overall results can be compared with each other, ultimately, how the title should be discussed with a view, the method would be, we stand on this. That under current conditions, should tell Turkey Turkish adjectives How?By analyzing these issues at length the issue have reached a result. So, we have compared the scene can be summarized as follows: First, we examine the issues of university resources is seen as a point of view, but we saw all kinds of ways of expression. Perspectives to issues in my opinion, even if the statements will be different bringing with it some problems. Therefore we review and assessment, university books in other resources between the base at some point difference is gördük. Bütün source of information in bringing together a new bakışaçısıyla, new horizons open source build hedefledik.Buradan motion attributes, they re all to benefit could one common denominator that we built . They say that the existence and evolution of language in a live record.Key words: Adjectives, Destination, Education, Perspective, Evolution,