Bu araştırma, Kocaeli ili, İzmit ilçesi Milli Eğitim müdürlüğüne bağlı resmi ortaöğretim kurumlarında, okul-aile birliklerinin okul yönetimine katılım düzeylerini eğitim-öğretim, öğrenci işleri, personel işleri ve okul işletmesinin yönetimi boyutlarında belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir.Bu araştırmanın evreni Kocaeli ilindeki tüm ortaöğretim kurumlarıdır. Çalışma evreni ise Kocaeli ili, İzmit ilçesine bağlı ortaöğretim kurumlarında görevli müdür ve müdür yardımcılarından oluşmaktadır.Bu araştırmada veri toplama aracı olarak betimsel tarama türü nicel araştırma ölçeği uygulanmıştır. Bu ölçekte beşli Likert tipi derecelendirme kullanılmıştır. Ölçek 27 maddeden oluşmaktadır. Ölçek sonucunda bulgular tablolaştırılmış ve 36 adet tablo oluşturulmuştur.Araştırmanın sonuçları kısaca şöyle özetlenebilir:Okul-aile birlikleri okul yönetimine eğitim-öğretim, öğrenci işleri ve personel işleri boyutlarında katılım göstermemektedir. Okul-aile birlikleri okul yönetimine okul işletmesinin yönetimi boyutunda ise katılım göstermektedir. Yani okul-aile birlikleri okul yönetimine sadece maddi konularda katılım gösterebilmektedir.Okul-aile birliğinin eğitim-öğretim ve öğrenci işlerine katkısına yönelik yönetici görüşleri açısından görev durumuna, yaş durumuna ve kıdem durumuna göre anlamlı bir farklılık bulunmamaktadır.Okul-aile birliğinin personel işleri ve okul işletmesinin yönetimine katkısına yönelik yönetici görüşleri açısından görev durumuna, yaş durumuna ve kıdem durumuna göre anlamlı bir farklılık bulunmamaktadır.
This study was carried out at government secondary school in İzmit, Kocaeli, for defining the levels of parent-teacher associations? participation to school administration in the dimension of education-learning, student affairs, stuff affairs, financial management of school.All secondary schools in Kocaeli are the area of this survey, headmaster and assistant director at the government secondary schools in İzmit, Kocaeli are the area of this study.Questionnaire was carried out as a data collection method. Five Likert type scale was used for this questionnaire. There are 27 items in the questionnaire. The findings were tabled at the end of the questionnaire. The number of table is 36.The results of this survey can be summarized:Parent-teacher associations don?t take part in school administration in the dimension of education-learning, student affairs, stuff affairs. But parent-teacher associations take part in school administration in the dimension of financial management. So, parent-teacher associations only take part in school administration about financial subjects.There isn?t a meaningful difference about administrators? opinion about contributions of parent-teacher association to the student affairs according to their, job, age, length of service position.There isn?t a meaningful difference about administrators? opinion about contributions of parent-teacher association to the stuff affairs and financial management of school according to their, job, age, length of service position.