Bu araştırmanın temel amacı; matematik dersine yönelik hazırlanan hazırbulunuşluk öğretim programının ilköğretim öğrencilerinin matematik kaygılarını, tutumlarını, psikomotor becerilerini ve başarılarını nasıl etkilediğini incelemektir.Bu amaç doğrultusunda matematik başarıları, kaygıları, tutumları, psikomotor becerileri ayrıca cinsiyetleri ve algılanan aile-öğretmen tutumları, anne-baba öğrenim durumu, matematikten yardım alma durumlarına göre eşleştirilmiş gruplarda matematik öğretim programının kaygıya, tutuma, psikomotor becerilere ve başarıya etkisi araştırılmıştır.Araştırmada deneysel yöntem kullanılmıştır. Deney ve kontrol gruplarında on üçer öğrenci olmak üzere toplam 26 öğrenci ile Sakarya ili Hendek ilçesi Şehit Mahmut Bey İlköğretim Okulu'nda gerçekleştirilmiştir. Deneysel yöntemin kullanılmasının amacı matematik dersinin çember ve daire konusuna yönelik hazırlanan hazırbulunuşluk öğretim programının başarıya olan etkisini test etmektir. Deneysel desen ön test- son test kontrol gruplu olup araştırmada hazırbulunuşluk öğretim programı bağımsız değişken, başarı, tutum, kaygı ve psikomotor beceriler bağımlı değişkenler olarak alınmıştır.Verilerin toplanması amacıyla Kişisel Bilgi Formu, Matematik Başarı Testi, Matematik Kaygı Ölçeği, Matematik Tutum Ölçeği ve Matematik Psikomotor Beceri Ölçeği kullanılmıştır. Bu form, ölçek ve testlerle yapılan eşleştirmelerden sonra uygulama çalışmaları yapılmış ve aynı test ve ölçekler son-test olarak tekrar uygulanmış ve denenceler sınanmıştır. Araştırmada veriler, bağımsız gruplarda iki ortalamanın karşılaştırılması (bağımsız gruplar için t testi) ve bağımlı gruplarda iki ortalamanın karşılaştırılması (bağımlı gruplarda t testi) yöntemleri ile analiz edilmiştir. Analizler SPSS 15.0 istatistik paket programı ile yapılmıştır.Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre;1.Hazırbulunuşluk öğretim programı öğrencilerin matematik dersine yönelik başarılarını arttırmıştır.2.Hazırbulunuşluk öğretim programı öğrencilerin matematik dersine yönelik tutumlarını olumlu yönde artırmıştır.3.Hazırbulunuşluk öğretim programı öğrencilerin matematik dersine yönelik kaygılarını azaltmıştır.4.Hazırbulunuşluk öğretim programı öğrencilerin matematik dersine ilişkin psikomotor becerilerini arttırmıştır.
The main purpose of this study is to search how the readiness educational program prepared for Mathematics lesson affects mathematical success, attitude and anxiety and psychomotor skills of primary school students.With this purpose, the effect of Mathematics teaching program on success, attitude and anxiety and psychomotor skills is studied in the groups whose mathematical success, attitudes, anxiety, psychomotor skills, genders and perceived teacher ? parent attitudes, parents? educational backgrounds, states of getting mathematical help are equalized.Experimental design is used in the research. The research is applied with 26 students, 13 of whom are in control group and 13 of whom are in experimental group, in Şehit Mahmutbey Primary School, Hendek, Sakarya. The purpose of using experimental design is to test the effect of readiness teaching program for the circle and cylinder subject of Mathematics lesson on success. Experimental design is applied with pre-test post-test control group and readiness teaching program is independent variable, success, attitude and anxiety and psychomotor skills are dependent variables in the research.With the aim of collecting data, Personal Information Form, Mathematical Achievement Test, Mathematical Anxiety Scale, Mathematical Attitude Scale and Mathematical Psychomotor Skills Scale are used. After grouping students with these forms, tests and scales, the implementation of research is done, the same tests and scales are implemented again as post-tests, then hypotheses are tested. Data are analyzed with the methods of comparing two averages of independent groups (t test for independent groups) and comparing two averages of dependent groups (t test for dependent groups) in the research. Analyses are performed with SPSS 15.0 statistical package program.According to findings of the research;1. Readiness teaching program increased the mathematical success level of students.2. Readiness teaching program increased the mathematical attitudes of students positively.3. Readiness teaching program decreased the mathematical anxiety of students.4. Readiness teaching program increased the psychomotor skills of students in mathematics.