Açık Akademik Arşiv Sistemi

Logoterapi yönelimli grupla psikolojik danışmanın sosyal fobi üzerindeki etkisi

Show simple item record

dc.contributor.advisor Yardımcı Doçent Doktor Mustafa Koç
dc.date.accessioned 2021-04-01T13:20:04Z
dc.date.available 2021-04-01T13:20:04Z
dc.date.issued 2010
dc.identifier.citation Çolak, Tuğba Seda. (2010). Logoterapi yönelimli grupla psikolojik danışmanın sosyal fobi üzerindeki etkisi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/92974
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Bu çalışmanın temel amacı Logoterapi yönelimli grupla psikolojik danışma uygulamasının Sosyal Anksiyete'yi azaltmadaki etkisini test etmektir. Araştırma bağımsız değişken (Logoterapi yönelimli grupla psikolojik danışma) ile bağımlı değişken (Sosyal Anksiyete) arasındaki neden-sonuç ilişkisini belirlemeye yönelik olduğundan deneysel yöntemle gerçekleştirilmiştir. Araştırma Öntest-Sontest Kontrol Gruplu Desen ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma Sosyal Anksiyete düzeyi yüksek olan 16 üniversite öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir. Anksiyete düzeyi yüksek olan 16 gönüllü öğrenci, her grupta 8'er kişi olmak şartıyla iki gruba bölünmüştür. Bu gruplardan hangisinin deney hangisinin kontrol grubu olacağına karar vermeden önce, her iki gruptaki denekler Sosyal anksiyete düzeyi, cinsiyet, sosyo-ekonomik düzey, yerleşim birimi, başarı düzeyi, daha önce psikolojik yardım alıp almama durumu ve gönüllü olma faktörleri açısından benzer hale getirilmiştir. Bu işlemden sonra hangi grubun deney, hangi grubun kontrol olacağına tesadüfi olarak karar verilmiştir.Araştırmaya katılan üniversite öğrencilerinin 9'u kız, 7'si erkektir. Öğrencilerin 6'si Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik, 5'i Sınıf Öğretmenliği, 3'ü Sosyal Bilgiler Öğretmenliği,1'i Türkçe Öğretmenliği, 1'i Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Bölümü öğrencisidir. Öğrencilerin 15'i orta, 1'i düşük sosyo-ekonomik düzeye sahiptir. Öğrencilerin 4'ü köy-kasaba, 3'ü ilçe, 5'i il ve 4'ü büyükşehirde yaşamaktadır. Öğrencilerin 8'i hayatta ve akademik açıdan kendilerini yeterli görürken, 8'i yetersiz olarak adlandırmaktadır. Sadece bir öğrenci daha önce üniversitenin ilgili bölümü öğrencileri tarafından sağlanan psikolojik destekten yararlanmış, diğer 15 öğrencinin yaşadıkları ilk psikolojik danışma deneyimidir. Her öğrenci ile işlem öncesinde bireysel görüşmeler yapılarak grup yaşantısı sürecine hazırlanmıştır.Araştırmada veriler Demografik Bilgi Formu, Olumsuz Değerlendirilme Korkusu Ölçeği ve Sosyal Anksiyete Ölçeği yardımı ile toplanmıştır. Araştırmada elde edilen veriler hazır bir istatistik paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre:1)Logoterapi yönelimli grupla psikolojik danışma uygulamasının Sosyal Anksiyete düzeyini düşürmede etkili olduğu bulunmuştur.2)Logoterapi yönelimli grupla psikolojik danışma uygulamasının Olumsuz Değerlendirilme Korkusu düzeyini düşürmede etkili olduğu bulunmuştur.3)Logoterapi yönelimli grupla psikolojik danışma uygulamasının Sosyal Kaçınma düzeyini düşürmede etkili olduğu bulunmuştur.4)Logoterapi yönelimli grupla psikolojik danışma uygulamasının Kritize Edilme Kaygısı düzeyini düşürmede etkili olduğu bulunmuştur.5)Logoterapi yönelimli grupla psikolojik danışma uygulamasının Değersizlik duygusu düzeyini düşürmede etkili olduğu bulunmuştur.
dc.description.abstract The basic aim of this study is to examine affect of Logotherapy Oriented Group Counselling Application on reduction of Social Anxiety level. The study had been actualized by experimental design because it is intended for determining cause-effect relationship between independent variable (Logotherapy Oriented Group Counselling) and dependent variable (Social Anxiety). The study had been actualized by Pretest- Posttest Control Group Design. 16 university students whose social anxiety levels were high participated the study. 16 volunteer students whose social anxiety levels were high had been split up two groups which include 8 individual. Before to determine which group is control, which group is experimental group, individuals in both group were assimilated in terms of social anxiety level, gender, socio-economic statue, accommodation unit, success level, status if they receive a treatment before or not and being volunteer. After this process, it is determined that which group would be control group, which group would be experimental group.9 female, 7 male University students had participated the study. 6 Psychological Counselling and Guidance, 5 classroom teaching, 3 Social studies teaching, 1 Turkish language teaching, 1 computer and instructional technology teaching departments? students had participated the study. 15 students have middle, 1 student has low socio-economic statue. 4 students live in village-town, 3 students live in district, 5 students live in province, and 4 students live in metropolis. 8 students perceive themselves sufficient, 8 students perceive themselves insufficient in life and academic life. Only one student had received psychological support from related department?s students in university, the study is first psychological counselling experience for the rest of 15 students. Every student had been prepared for group counselling by interview individually.In study, Data collected by Demographic Information Form, The Brief Fear of Negative Evaluation Scale, Social Anxiety Scale. Data were analyzed using a statistical software package. According to obtained findings at the end of study:1)Logotherapy oriented group counselling application is effective to reduce Social Anxiety level.2)Logotherapy oriented group counselling application is effective to reduce Fear of Negative Evaluation.3)Logotherapy oriented group counselling application is effective to reduce Social Avoidance level.4)Logotherapy oriented group counselling application is effective to reduce Anxiety of Being Criticized level.5)Logotherapy oriented group counselling application is effective to reduce Feelings of Individual Worthlessness level.
dc.format.extent VIII, 196 yaprak ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Logoterapi
dc.subject Sosyal Fobi
dc.subject Anksiyete
dc.subject Psikolojik Danışma
dc.title Logoterapi yönelimli grupla psikolojik danışmanın sosyal fobi üzerindeki etkisi
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Eğitimde Psikolojik Hizmetler Bilim Dalı
dc.contributor.author Çolak, Tuğba Seda
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/