Bu araştırmanın amacı, ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin eğitimde değişim çabalarına ilişkin algılarını tespit etmektir.Araştırmada genel tarama modeli olan betimsel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın evreni Sakarya ilinde ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerdir. Araştırmanın örneklemini 2009-2010 eğitim öğretim yılında Sakarya ili, Adapazarı ilçesinde Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı 20 ilköğretim okulunda görev yapan 253 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmanın amacı doğrultusunda veri toplamak için, araştırmacı tarafından geliştirilen 36 maddelik anket soruları kullanılmıştır.Verilerin analizinde nicel yaklaşım kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde yüzde ve frekans değerlerinden yararlanılmıştır. Cinsiyet, kıdem, öğrenim durumu ve branş değişkenleri bakımından görüşler arasında anlamlı farkın olup olmadığının belirlenmesi için T-Testi; kıdem, branş, öğrenim durumu değişkenleri bakımından görüşler arasında anlamlı farkın bulunup bulunmadığının belirlenmesi için Tek Yönlü Varyans Analizi (ANAVO) ve çok yönlü karşılaştırmalarda Scheffe kullanılmıştır.Araştırma sonucuna göre; öğretmenler genel olarak kendilerini değişim çabalarına açık görmekte, SEBAP ve diğer projelerin uygulanabilir, sonuç alınabilir, başarıyı arttırmaya yönelik olduğunu düşünmektedirler. Bununla birlikte değişim çabalarının planlı olmadığını, çalışmaların çoğunluğun görüşleri alınmadan yapıldığını, aynı anda birden fazla proje üzerinde çalışılmasının zor olduğunu ve değişim çabalarını engellediğini belirtmektedirler. İlköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin eğitimde değişim çabalarına ilişkin algılarında öğretmenlerin kıdemine göre; projeler ve Sakarya Eğitimde Başarıyı Arttırma Projesi'nin (SEBAP) gerçekleşme düzeyi ile motivasyon ve iletişim düzeylerinde anlamlı fark bulunmuştur. Öğretmenlerin öğrenim durumuna göre; değişimin engelleri boyutunda, branş durumuna göre de projeler ve SEBAP'ın gerçekleşme düzeyi ile motivasyon ve iletişim boyutlarında anlamlı fark bulunmuştur.
The aim of this study is to determine the perceptions in respect to the change efforts in education of teachers? in charge of the elementary schools.In the study, the general survey model named descriptive research method was conducted. The population of the study was the teachers who work in the elemantry schools located in the center of Sakarya. The 253 elementary school teachers who work in 20 elementary schools affiliated with the Ministry of Education in 2009-2010 academic year were chosen as a sample group. The questionare including 36 items which is developed by researcher was used in order to collect data related to the aim of the research.The quantitative analysis approach was used. The frequency and percentage values were used in the resolution of data. The differences of teachers? gender, seniority, academic background, branch were compared by T-test; seniority, branch, academic background were compared by one factor variance analysis form (ANOVA) and multi dimensional comparing was used by Scheffe method.According the result of research, the teachers have seen themselves open to the change efforts. They have thougt that Increasing the Success in Education Project in Sakarya (ISEPS) and other projects were usable, resultable and had the tendecy to increase the success in education.However they have pointed out the change efforts were not planned their opinions were not taken and there were difficulty to study on more than one project at the same time.They explained that these attitudes mentioned above prevented the change efforts in education.There have been meaningful diffirence among the teachers? seniority, the realization level of project and ISEPS, the motivation and communication levels. There have been meaningful difference in respect to the teachers? academic background on the dimention of the obstacles of the change, and also in accordance with their branches the realization level of project and ISEPS with the motivation and communication dimentions.