Bu araştırmanın amacı göçe bağlı olarak ilköğretim okullarında yaşanan istenmeyen öğrenci davranışlarına ilişkin öğretmen ve yönetici görüşlerini ortaya koymaktır. Araştırma sahası olan Kocaeli İli Dilovası İlçesi yoğun göç alan bir yerleşim yeridir. Göçün en önemli öncelikli nedeni ekonomik yetersizliklerdir. Aileler barınma ve beslenme ihtiyaçlarını karşılamaya çalışırken, çocuklarının eğitimlerini ikinci plana itmektedirler. Ailelerin ilgisizliği, çocuk sayısının fazla olması, küçük bir yerleşim yerinden büyük şehir yaşantısına uyum sağlayamama gibi nedenler çocuklarda istenmeyen davranışlara neden olabilmektedir.Araştırmanın evrenini, 2008-2009 öğretim yılında Kocaeli ili Dilovası İlçesinde bulunan 8 İlköğretim okulundan 15 öğretmen, 8 yönetici oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplamak için araştırmacı tarafından yarı yapılandırılmış görüşme formları hazırlanmıştır. Bu formlar yöneticilere ve öğretmenlere uygulanmış ve ses kayıt cihazıyla görüşmeler kayıt altına alınmıştır. Görüşmeler sonucunda elde edilen bulgular içerik analizi ile çözümlenmiştir.Öğretmen ve yöneticilerle yapılan görüşmeler sonucunda elde edilen bulgulara göre, en çok karşılaşılan istenmeyen öğrenci davranışları, öğrencilerin birbirine karşı şiddet uygulaması, dil sorunu, ders araç gereçlerini getirmeme, küfürlü konuşma, ders araç gereçlerine zarar verme, devamsızlık, olarak belirlenmiştir. En fazla sorunlu davranış gösteren öğrencilerin ise Doğu bölgelerinden gelen öğrenciler olduğu saptanmıştır. İstenmeyen davranışların nedenleri sınıf içi nedenler ve sınıf dışı nedenler olarak iki grupta incelenmiştir. Sınıf içi nedenler öğretmen, çocukların okula verdikleri önem ve beklenti düzeyleri başlıklarında; sınıf dışı nedenler ise aile, yönetici, çalışan öğrenciler, okulların fiziksel yetersizlikleri, çevresel koşullar ve rehberlik hizmetlerinin yetersizliği başlıklarında gruplandırılmıştır.Araştırma önerileri, öğrenciler arasında şiddeti önlemek için rehber öğretmenlerin sayısının arttırılması, ilçeye rehberlik araştırma merkezi kurulması, öğretmenlerin aileleri tanıması için ilçe merkezinde ikamet etmelerinin sağlanması, öğrencilerin boş zamanlarını değerlendirebilecekleri sosyal alanların oluşturulması, ailelere çocuk gelişimi hakkında seminerler verilmesi, okul aile birliklerinin daha etkin hale getirilmesi, okul bahçelerinin daha güvenli hale getirilmesi, aile içi şiddetin önlenmesi için velilerin bilinçlendirilmesi olarak belirlenmiştir.
The aim of this research is to identify the opinions of teachers and administrators on student misbehaviour in elemeantary schools depending on immigration. Dilovası, Kocaeli, where I have conducted my research, receives dense immigration. The major reason behind immigration to Dilovası is economic inadequacies. Children? education becomes as non-important, while the family struggles with survival needs of itself. This lack of interest to the children and high amount of children in family, not being able to adapt to the big city life cause to unwanted results.Resarch group consisted 15 teachers and 8 administrators from 8 elemantary in 2008-2009 educational season. In order to collect data for research, semi structured interview forms have been prepared by the researcher. These forms have been conducted to teachers and administrators and have been recorded with audio recorder. Results from these interviews have been analyzed with content analysis.According to the results of interviews with the teachers and administrators, the major misbehaviour of the students are violence between students, lack of language quality, not bringing the course materials, usage of swearwords, damaging to course materials and absence. It is determined that the most problematic students are the ones who are coming from Eastern Region of Turkey. Reasons of misbehaviours? are examined in two factors as ?among class? and ?outside of class?. ?Among class? factors are determined as ?teachers?, ?the attitude of students about school? and ?expectation levels of students?. ?Outside of class? factors are determined as ?family?, ?administrator?, ?the labouring of students?, ?physical disabilties of schools?, ?environmental conditions? and ?inadequacy of guidance services?.Research?s possible solutions are, increasing the rate of counselor teachers, establishing a counseling center, giving a living space to teachers to understand and meet with the families of the students, creating spaces for students to spend their free time, preparing presentations to families about children development, increasing activities of parent-teacher associations, increasing security precautions for school yards and giving counseling to families to decrease violence between family.