dc.contributor.advisor |
Yardımcı Doçent Doktor Selim İnançlı |
|
dc.date.accessioned |
2021-04-01T13:19:51Z |
|
dc.date.available |
2021-04-01T13:19:51Z |
|
dc.date.issued |
2010 |
|
dc.identifier.citation |
Çağlar, Sevim Özlem. (2010). Küresel ekonomik krizler ve Türkiye’ deki reel sektör üzerine etkileri : otomotiv sektörü örneği. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/92938 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Bu tezin amacı; küresel ekonomik krizlerin reel sektör üzerindeki, özellikle otomotiv sektörü üzerindeki etkilerini incelemektir. Ekonomik kriz, ekonomide aniden ve beklenmedik biçimde ortaya çıkan olayların ekonomiyi olumsuz olarak etkilemesidir. 1980'li yıllar süresince hızlanan küreselleşme hareketleri ekonomik kriz kavramını önemli bir konu haline getirmiştir. Finansal serbestleşmenin gerçekleştiği bir ortamda Türkiye, Cumhuriyet tarihi boyunca finansal krizlerle karşılaşmıştır. Yüksek enflasyon, cari işlemler açığı, dış ticaret açığı, yüksek faiz hadleri, kamu açığının borçlanma ile finanse edilmesi krizlerin çıkmasına zemin hazırlanmıştır. Yaşanan her kriz reel sektörü ciddi bir şekilde etkilemiştir. İşsizlik artmış, talep düşmüş, üretim daralmış, verimlilik azalmıştır. Döviz kurlarındaki artışlar nedeniyle ithal girdi fiyatları artmış, bu da işletme maliyetlerini arttırmış, maliyetlerin artması fiyatlara yansımış olduğu için iç talep azalmış olmakla birlikte, yurtdışı piyasalarda rekabet güçleşmiştir. Birçok firma kapatılmıştır.Kriz zamanlarında bu etkilerle karşılaşmamak veya krizin etkilerini en aza indirmek için kısa ve uzun vadeli planlar yapılmalı ve uygulanmalıdır. Bu noktada hem devlet hem işletmeler üzerine düşen görevleri yapmalıdır. Örneğin devlet, yatırım için kredi çekilebilmesi amacıyla faiz oranlarını düşürürken; işletmeler işten çıkarma yerine, kriz dönemlerinde kısa çalışmalar uygulayarak işsizlik oranının artmasını önleyebilirler. Ürünlerden alınan, konumuz gereği otomobilden alınan özel tüketim vergisi oranları düşürülerek, hurda indirimi uygulanarak yastık altı tabir edilen paraların piyasada dönmesi, talebin canlanması sağlanabilir.Bu çalışmada ilk olarak ekonomik kriz tanımı, krize karşı uygulanan politikalar, yaklaşımlar, Dünya'daki başlıca büyük krizler, bu krizlerin etkileri, bu krizlere karşı uygulanan politikalar, krizlerin Türkiye'ye ?reel sektöre- etkileri incelenmiş olup, son olarak diğer sektörlerle iç içe olduğundan ekonominin lokomotif konumunda olan otomotiv sektörü incelenmiştir. |
|
dc.description.abstract |
The purpose of this thesis, the global economic crisis on the real sector, particularly the automotive sector is to examine the impact. Economic crisis, the economy suddenly and unexpectedly emerged as the event affects the economy adversely. During the 1980s economic crisis, the concept of increasing globalization movement has made it an important issue. Financial liberalization has occurred in an environment that Turkey, the Republic was faced with financial crises throughout history. High inflation, current account deficit, foreign trade deficit, high interest rates, public deficit to be financed by borrowing in crisis out of the ground has been prepared. Experienced a serious way that each crisis has affected the real sector. Unemployment has increased, demand has fallen, production shrunk, productivity has decreased. Exchange rates due to the increase in prices for imported inputs have increased, which increased operating costs, increased costs reflect prices have reduced domestic demand for that, although power has become competitive in international markets. Many companies were closed.Avoid this effect in times of crisis or to minimize the effects of the crisis for short-and long-term plans should be made and implemented. At this point, the duty of both government and businesses should do. For example, government investment credits taken for the purpose can reduce interest rates while businesses rather than dismissal, the unemployment rate in times of crisis by implementing shorter work may prevent the increase. Products are drawn from, the position should be taken from the car of the special consumption tax rates can be reduced, scrap reduction applying the monetary expression of the six pillows on the market return, the revival of demand can be provided.This study first identified the economic crisis, the crisis is applied against the policies, approaches, the world's major major crisis, the impact of this crisis and this crisis is applied against the policies, crises in Turkey-to-real sector effects are examined, and finally with other sectors of nested The locomotive of the economy is in a position in the automotive sector were examined. |
|
dc.format.extent |
V, 159 yaprak ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
Kriz |
|
dc.subject |
Krizin Etkileri |
|
dc.subject |
Otomotiv Sektörü |
|
dc.title |
Küresel ekonomik krizler ve Türkiye’ deki reel sektör üzerine etkileri : otomotiv sektörü örneği |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İktisat Anabilim Dalı, |
|
dc.contributor.author |
Çağlar, Sevim Özlem |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|