Otizm Yaygın Gelişimsel Bozukluklardan birisi olup, geçmişten günümüze kadar yapılan tüm araştırmalara rağmen sebebi ve tedavisi bulunamamıştır. Çeşitli tedavi ve terapi yöntemleri otistik engellilerin ve ailelerinin hayatlarını daha da kolaylaştırmak için uygulanmaktadır. Uygulanan terapi yöntemleri otistik engelliler için bedensel, ruhsal ve toplumsal gelişimlerine olumlu yönde katkı sağlamada büyük bir önem taşımaktadır.At ile yapılan terapi çalışmalarının otistik engelli çocukların gelişimsel dönemlerinde olumlu etkisi olmaktadır. At ile terapi birçok kas grubunun eşgüdüm(koordinasyon)halinde yoğun katılımının gerektirdiği bir rehabilite çeşitidir.Ancak; otistik engelli çocukların bu gelişimlerini sağlayabilmeleri için; ailenin, eğitim aldığı kurum kuruluşların ve eğitmenlerinin önemi büyüktür.Otistik engelli çocukların büyük ve küçük kas ,öz bakım (Giyinme, tuvalet,temizlik,yemek yeme) , sosyal ve toplumsal, akademik, iletişim (Alıcı dil ve konuşa dili ) becerilerinin gelişiminde ve davranış problemlerinde yapılan çalışma etkilimidir?Çalışmanın amacı at ile yapılan terapi çalışmalarının otistik engelli çocuklar üzerindeki etkilerini ortaya koymaktır.Araştırma grubunu toplam 9 otistik engelli; 1 kız ve 8 erkek çocuklardan oluşmaktadır.Araştırmada 8 hafta boyunca haftada 3 gün ,günlük her bir denek için 45 dakikalık uzmanlar yardımı ile ata binme çalışmaları yapılmış, meydana gelen değişimin tesbiti için otistik engelli bireylerin eğitim ve rehabilitasyonu merkezleri tarafından kullanılmakta olan 150 soruluk bir gözlem ve anket cetveli ilk ve son test olarak kullanılmıştır.Araştırmada öğretim yöntemlerinden biri olan ?ipucunun giderek azaltılmasıyla öğretim? tekniği kullanılarak uygulanmış ve tüm eğitim seansları gözlem yolu kullanılarak veriler video kameraya kaydedilmiş görüntüler sayesinde ulaşılmıştır.İstatistiki çözümler için SPSS 16.0 (Statistical Package For The Social Sciences) programından yararlanılmıştır.Yapılan çalışmada otistik engelli çocuğun at ile yapılan terapiye karşı tutumu; bu çalışmanın sosyal entegrasyonu ve kas grupları ile becerileri üzerindeki etkileri araştırılmıştır.
Autism is one of pervasive developmental disorder, despite all the research from the past to the present the reason and a treatment couldn?t be found. A variety of methods of treatment and therapy for autistic children with disabilities are been implemented to make their lives and the lives of their families easier. Physical therapy methods applied for the autistic children with disabilities contribute in an importantly positive way to their mental and social development.Therapy with horses has positive effects in the developmental period of autistic children. Hippotherapy is also a kind of rehabilitation where an intensive participation and coordination of multiple muscle groups is required. But for this positive effected development, it is necessary to realize the importance of the institutions and trainers.Is hippotherapy effective in stimulating major and minor muscles, encouraging self-care activities (dressing, toilets, cleaning, eating), developing social and academic communication skills and solving behavioral problems?The purpose of the study was to find out the effects of horse therapy on children with autism.A total of 9 autistic children, 1 female and 8 male, have contributed to this study.In the Study 3 days per week for 8 weeks, each subject did ride for 45-minute under supervision of an expert. A screening study model was used and the data collection was performed by a questionnaire with 150 questions.In the study, a teaching method called ?teaching by decreasing presumption? was applied and all training sessions were observed by using a video camera which recorded all teaching sessions.The statistical analysis was undertaken with SPPS 16.0. (Statistical Package for the Social Sciences)In this study the attitude towards hippotherapy, the social integration, the impact on muscle groups and on building skills in autistic children was investigated.