Otizm Yaygın Gelişimsel Bozukluklardan birisi olup, geçmişten günümüze kadar yapılan tüm araştırmalara rağmen sebebi ve tedavisi bulunamamıştır. Çeşitli tedavi ve terapi yöntemleri otistik engellilerin ve ailelerinin hayatlarını daha da kolaylaştırmak için uygulanmaktadır. Uygulanan terapi yöntemleri otistik engelliler için bedensel, ruhsal ve toplumsal gelişimlerine olumlu yönde katkı sağlamada büyük bir önem taşımaktadır.Su ile yapılan terapi çalışmalarının otistik engelli çocukların gelişimsel dönemlerinde olumlu etkisi olmaktadır. Havuz ortamının basınç ve yer çekimi etkilerinin normal hayattan farklılığı bu çalışmaların temel etkenlerinden birini oluşturmaktadır, ayrıca yüzme birçok kas grubunun eşgüdüm (koordinasyon) halinde yoğun katılımının gerektirdiği bir rehabilite çeşididir. Diğer engel grupları ile yapılmış çalışmalar literatürde yer almaktadır. Ancak; otistik engelli çocukların bu gelişimlerini sağlayabilmeleri için; ailenin, eğitim aldığı kurum kuruluşların ve eğitmenlerinin önemi büyüktür.Otistik engelli çocuklarının büyük ve küçük kas, özbakım (Giyinme, tuvalet, temizlik, yemek yeme), sosyal ve toplumsal, akademik, iletişim (alıcı dil ve konuşma dili) becerilerinin gelişiminde ve davranış problemlerinde yapılan çalışma etkili midir?Çalışmanın amacı su ile yapılan terapi çalışmalarının otistik engelli çocuklar üzerindeki etkilerini ortaya koymaktır.Araştırma grubunu toplam 7 otistik engelli; 3 kız ve 4 erkek çocuklardan oluşmaktadır.Araştırma 8 hafta boyunca haftada 3 gün, günlük her bir denek için 60 dk'lık yüzme antrenörleriyle havuzda su ile terapi uygulanmış, meydana gelen değişimlerin tesbiti için otistik engelli bireylerin eğitim ve rehabilitasyon merkezleri tarafından kullanılmakta olan 150 soruluk bir gözlem ve anket cetveli ilk ve son test olarak kullanılmıştır.Araştırmada öğretim yöntemlerinden biri olan ?ipucunun giderek azaltılmasıyla öğretim? tekniği kullanılarak uygulanmış ve tüm eğitim seansları gözlem yolu kullanılarak verilere video kameraya kaydedilmiş görüntüler sayesinde ulaşılmıştır.İstatistiki çözümler için SPSS 16.0 (Statistical Package For The Social Sciences) programından yararlanılmıştır.Yapılan çalışmada otistik engelli çocuğun su ile yapılan terapiye karşı tutumu; bu çalışmanın sosyal entegrasyonu ve kas grupları ile becerileri üzerindeki etkileri araştırılmıştır.
Autism is one of common developmental handicap from past till present time. However, despite all researches, treatment could not be found yet. Various methods of treatment and therapy are implemented for autistic and disabled children to make their lives easier than existing one. The applied methods of therapy for autistics contribute in a major importance for physical, mental and social development.The water therapy for autistic children effects their developmental period usefully. Pressure and gravity effects of the pool environment which is differ the normal environmental conditions, constitutes one of the main factors of these studies, as well as swimming is a rehabilitation type with coordination of several muscle groups (coordination). The studies for other handicapped groups are already booked in archive. On the other hand, family, education institutions and instructors of the institution are very important for autistic children to make this development.Is this study effective for autistic children to develop their large and small muscles skills, self-caring (dressing, toilets, cleaning, eating), social, community, academic and communication (language) skills also to develop their behavior problems?Study was made with water-therapy proved that the effects on disabled with autism children.Research group is contains 7 autistic children; consists of 3 girls and 4 boys.Research for 8 weeks, 3 days per week, per day 60 minutes for each experimental child, water therapy has been applied in the pool with swimming coaches. Education and rehabilitation centers used the 150 questions of observation and a survey sheet to determine the changes from the beginning till the end for the autistics.One of the teaching methods, the "teaching by gradually reducing the hints" technique was applied for autistics and for all training sessions, observation data and images are used which are recorded by video camera.For statistical analysis, SPSS 16.0 (Statistical Package for the Social Sciences) program has been exploited.In this study, the attitudes of autistic children for the water therapy, social integration and its effects on muscle groups and skills were investigated.