Gelecekte toplumda sorumluluk yüklenecek yetişkinlerin iyi alışkanlıklar edinmesinde gerek bireyler arası gerek toplumlar arası iyi ilişkiler kurulmasında çocukluktan başlayan sporun büyük bir önemi vardır. Çocukların ilkokuldan itibaren sportif faaliyetlere yönlendirilmesi, iyi alışkanlığın yerleştirilmesinde büyük önem taşır.Sosyalleşme ise insanın çevresindekilerle olan ilişlilerini kapsayan ve bir ömür boyu süren gelişimdir. Sosyalleşme çocuğun doğusundan itibaren ailesi ile başlar. Daha sonra çevresindekiler okul, öğretmen, arkadaş grupları, kitle iletişim araçları ile gelişir. Okullar çocuğun ve gencin sosyalleşmesini sağlayan en önemli kurumlardır.Bu araştırmanın amacı çocukların spora başlamasına etki eden sosyal faktörlerin araştırılmasıdır. Araştırma Muş ilinde bulunan ve Muş Gençlik Spor İl Müdürlüğü bünyesinde aktif olarak spora devam eden öğrenciler üzerinde yapılmıştır. Araştırmanın evrenini Muş il merkezi sınırlarındaki 4 ilköğretim okulunda okuyan sporcu öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırma örneklemine ?basit tesadüfî örnekleme? yöntemiyle 352 kişiden 30 u kız 40ı erkek olmak üzere toplam 70 öğrenci seçilmiştir.Çalışmada öğrencilerin görüş ve düşünceleri anket yöntemi ile belirlenmiştir. Araştırmada kullanılan anket formu 40 sorudan oluşmaktadır. Araştırma grubunu 10 ve 16 yaş arasında halen çeşitli spor faaliyetlerinde bulunan ilköğretim okullarında okuyan erkek öğrencilerle kız öğrenciler oluşturur.İstatistiki çözümler için SPSS 16.0 (statistical packet fort he social science) programından yararlanılmıştır.
Sport which is started from childhood has got a big importance for taking good habits and getting good relationships both between individuals and society for the adults who will have responsibility in the society. Directing students towards sports activities is really important for appropriating good habitsSocialization is a life time development that includes the relations of human being and his circumferences. Socialization beings by the birth of child with his family. Than, it develops by his/her circumferences, school, teacher, friends and social communication tools. Schools are the most important institutions that provides the socialization of the children ant the young.The aim of this research is the researching of social factors which effect on children?s beginning to sport. The research have been done on the students being in Mus and going on the sport actively in Provincial Directorate of Youth and Sports in Mus. The sportsman students who study in 4 primary school in the central of Muş and are in the Project of improving sportsman in youth and sport in Muş form the structure of the research. Totaly 70 students who are 40 male and 30 female from 352 people are selected with the method of simple random sampling to research sample.In the study the ideas and thoughts of the students were determined by a questionnaire. The questionnaire used in the field research is composed of 40 questions. Research group consist of primary schools boys students girl students between 10 and age 16 who are still located in various sporting activities.SPSS 15.0 ( Statisticial Packet for the Social Science ) has been used for statictics solution.