Açık Akademik Arşiv Sistemi

Öğretmenlerin çatışma yönetim stratejileri ile sürekli öfke ve öfke ifade düzeyleri arasındaki ilişkileri incelemesi

Show simple item record

dc.contributor.advisor Yardımcı Doçent Doktor Erkan Yaman
dc.date.accessioned 2021-04-01T13:19:39Z
dc.date.available 2021-04-01T13:19:39Z
dc.date.issued 2010
dc.identifier.citation Türker, Sinan. (2010). Öğretmenlerin çatışma yönetim stratejileri ile sürekli öfke ve öfke ifade düzeyleri arasındaki ilişkileri incelemesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/92910
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, devlet ve özel ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin; çatışma çözme stratejilerini, sürekli öfke ve öfke ifade düzeylerini belirlemek ve elde edilen verilere dayalı olarak sonuç ve öneriler geliştirmektir. Bu amaçla İstanbul ilinde 2009-2010 eğitim-öğretim yılında görev yapan 321 öğretmenin görüşleri alınmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak; Rahim tarafından oluşturulan 28 maddelik ? Örgütsel Çatışma Envanteri II? ve sürekli öfke ve öfke ifade tarzlarını belirlemek amacıyla ?Sürekli Öfke- Öfke Tarz Ölçeği? kullanılmıştır. Anket, amaçları açısından seçmeli ve derecelendirmeli olarak gruplandırılmış, öğretmenlerin; yaş, kıdem, cinsiyet, kurum, branş ve sınıf öğretmenleri olma değişkenlerini belirleyen sorulardan oluşmuştur.Araştırma sonucunda; uzlaşma açısından erkek ve kadın öğretmenler arasında anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Bu bulguya göre erkek öğretmenlerin kadın öğretmenlere göre uzlaşma stratejisini daha fazla kullandıkları sonucuna ulaşılmıştır. Görev süresi farklı olan öğretmenlerin uyma alt boyutu açısından puan ortalamaları arasındaki farkı belirlemek amacıyla yapılan varyans analizi sonucunda, öğretmenlerin puan ortalamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı fark olduğu görülmüştür. Bu bulguya göre görev süresi 0-10 yıl olan öğretmenlerin uyma düzeylerinin, görev süresi 21 yıl ve üzeri olan öğretmenlere göre daha düşük olduğu söylenebilir. Çatışma yönetim stratejileri içinde en fazla kullanılanın tümleştirme alt boyutu olduğu görülmektedir. Yaşları farklı olan öğretmenlerin uyma alt boyutu açısından puan ortalamaları arasındaki farkı belirlemek amacıyla yapılan varyans analizi sonucunda, öğretmenlerin puan ortalamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı fark olduğu görülmüştür. Bu bulguya göre yaşları 20-30 yıl olan öğretmenlerin uyma düzeylerinin, yaşları 41 yıl ve üzeri olan öğretmenlere göre daha düşük olduğu söylenebilir. Ayrıca öfkenin ifade edilmesi ve düzeyleri açısından öğretmenlerin yaş, kurum, görev süresi, cinsiyet değişkenlerine göre de sonuçlara ulaşılmıştır.
dc.description.abstract The aim of this research is to determine, the styles of conflict resolution, continual-anger and the level of anger-expression of the teachers, employed both in the state and private primary schools,and to develop deductions and suggestions according to the data collected. For this aim,number of 321 teachers? opinions and advices have been assessed in İstanbul province. As data collection tool, Rahim?s Organizational Conflict Inventory II (composed of 28 tips) and to determine continual-anger and styles of anger-expression, The State Trait Anger Scale ( STAS ) have been facilitated. The questionnaire has been categorized multiple-choice and gradely in terms of its aims and it has been composed of questions which determine the variables of the teachers? ages, institutions, genders, seniorities and branches.At the end of the research, reasonable dissimilarity has been found out among male and female teachers in terms of adaptation .According to this finding, it has been reached to the conclusion that male teachers have pretty much facilitated the style of accordance, compared to that of female teachers. It has also been seen that, statistically, average points of the teachers are reasonably different from each other after the variance analysis that has been applied to determine the contrast of the point averages of the teachers whose terms of office is different It can be said that through the collected data,. Adaptation level of Teachers, whose terms of office between 0-10 years, was observed to be lower than those, whose terms of office is over 21 years. It is clear that, among all the conflict managements, materiality is the utmost used one. It has also been seen that, statistically, average points of the teachers are reasonably different from eachother after the variance analysis that has been applied to determine to point out the the adaptation sub level. Furthermore it can be deduced that the adaptation levels of the teachers whose ages ranging from 20 to 30 are far beyond lower than their colleagues over 41. Moreover, in terms of the expression of anger and its levels, some conclusions have been reached through such variables like age, institution, gender, seniority and terms of office.
dc.format.extent XIII, 135 yaprak ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Çatışma Yönetimi
dc.subject Öfke Düzeyleri
dc.subject Öfke İfade
dc.title Öğretmenlerin çatışma yönetim stratejileri ile sürekli öfke ve öfke ifade düzeyleri arasındaki ilişkileri incelemesi
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı
dc.contributor.author Türker, Sinan
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/