Bu çalışmada ilköğretim yöneticilerinin öğretim liderliğini gerçekleştirme düzeyleri öğretmen ve yönetici görüşlerine göre belirlenmesi amaçlanmaktadır. Bunun için araştırmada İlköğretim okulu yöneticilerinin Öğretim liderliğini gerçekleştirme düzeylerinin öğretmenler ve yöneticilere göre göreve ve hizmet içi eğitim alıp almama durumlarına, sadece öğretmenler arasında ise okulda çalışılan öğretmen sayısı, branş ve kıdem değişkenlerine göre farklılaşıp farklaşmadığının belirlenmesine çalışılmıştır. Araştırma tarama modelindedir. Araştırma verilerini toplamak için araştırmacı tarafından geliştirilen ölçekle Sakarya ili merkez okullarında çalışan 349 öğretmen ve 57 yöneticinin görüşleri taranmıştır.Araştırmada aşağıdaki sonuçlara ulaşılmıştır.Öğretmenler, ilköğretim okulu yöneticilerinin öğretim liderliğine yönelik davranışları çoğu zaman gerçekleştirdiklerini düşünürlerken, yöneticiler bu davranışlarını her zaman gerçekleştirdiklerini düşünmektedir. Öğretmen ve yönetici görüşleri anlamlı olarak farklılaşmaktadır. Öğretmen görüşleri yine kıdem değişkenine göre okul ortamı, ?eğitim öğretim süreci? ve öğretmen geliştirme boyutlarında farklılaşmazken yönetim becerileri boyutunda değişmektedir. Çalıştıkları okullarda öğretmen sayısı 31 ve üzeri olan öğretmenler, öğretmen sayısı daha az olan okullarda çalışan öğretmenlere göre yöneticilerinin öğretim liderliği davranışlarını daha düşük düzeyde gerçekleştirdiklerini belirtmektedirler. Öğretmenlerin sınıf öğretmeni veya ders öğretmeni olup olmama durumlarına göre okul yöneticilerinin öğretim liderliği davranışlarını gerçekleştirme düzeylerine yönelik görüşleri ?yönetim becerileri, ?okul ortamı geliştirme? ve ?öğretmen geliştirme ?boyutunda farklılaşırken, eğitim öğretim süreci boyutunda farklılaşmamaktadır.
In this study, it is aimed to determine the levels of instructional leadership actualization of the primary school administrators according to the opinions of the teachers and administrators. Therefore, in the study, it is aimed to determine whether the level of instructional leadership actualization of the primary school administrators differs accordingly to the duty and having in-service training according to the teachers and administrators. And among only the teachers, it is aimed to determine whether it differs according to the number of teachers being worked with, the branch, and the length of service factors. The research is a kind of scanning model. To collect research data, via a scale developed by the researcher, the opinions of 349 teachers and 57 administrators have been scanned.In the study, the following conclusions were reached.While the teachers think that primary school administrators mostly carry out the proceedings means to instructional leadership, the administrators think that they always carry out those proceedings. Opinions of teachers and administrators differ meaningfully. While the opinions of teachers do not differ again in the view of the school circle according to the length of service, teacher training and the period of education; it changes in the view of management skills. The teachers, whom work with 31 or more teachers in the same school, thinks that administrators carry out the instructional leadership in a lower level compared to whom work with less number of teachers in the same school. While teachers? ideas, in accordance with being class teacher or in-field-teacher, about the school administration?s level of educational leadership differentiate in dimension of `management skill?, `improving school environment? and `improving teachers?, it doesn?t become different in dimension of education period.