Yetişkin eğitimi günümüzde örgün eğitimin yanı sıra ve daha sonrasında bireyin gereksinim ve isteklerine uygun her türlü eğitim programlarını hazırlama ve sunma görevini üstüne alarak, bireylere hayat boyu eğitim imkanı sunmaktadır. Artan yetişkin eğitimi gereksinimini karşılamak üzere devlet, özel ve sivil toplum kuruluşlarının yanı sıra tüm dünyada ve ülkemizde yerel yönetimler de faaliyet göstermektedir. Ülkemizde özellikle belediyelerin yetişkin eğitimi alanındaki faaliyetleri incelendiğinde bu tür hizmetlerin büyük ölçüde büyükşehir belediyeleri ve büyükşehir ilçe belediyeleri tarafından yerine getirilmekte olduğu anlaşılmaktadır. Ülkemizdeki büyükşehir belediyelerinin çoğu bu alanda kapsamlı çalışmalar yapmakta ve yetişkin eğitimi giderek kurumsal bir nitelik kazanmaktadır.Büyükşehir Belediyeleri arasında ise, İstanbul Büyükşehir Belediyesi, 1996 yılında kurduğu yetişkin eğitimi organizasyonu olan İstanbul Büyükşehir Belediyesi Sanat ve Meslek Eğitimi Kursları (İSMEK) ile bu alanda ön plana çıkmaktadır. Bu çalışmada yetişkin eğitiminin niteliği, özellikleri karşılaşılan problemler anlatılmakta, diğer taraftan İstanbul Büyükşehir Belediyesi Sanat ve Meslek Eğitimi Kurslarının, eğitim çalışmaları, hedef kitlesi, yıllara göre yaşanan gelişmeler ve kursiyer analizleri incelenmeye çalışılacaktır.
Currently the adult education, in addition to formal education and after, provides a life long learning for the individuals by undertaking the responsibility of preparing and submitting any kind of training programme applicable to their requirements and demands. In order to meet the requirements of increasing adult education, the local administrations also operate in this area as well as the state, private and non governmental organization in all over the world and in our country. In Turkey, especially when the training programmes of the municipalities are taken into account, it will be clear that these kinds of services are submitted, to a great extent, by the metropolitan municipalities and metropolitan sub-provincial municipalities.In our country, most of the metropolitan municipalities work comprehensively on this area and gradually the adult education becomes institutionalized. Among the metropolitan municipalities, it is Istanbul Metropolitan Municipality which comes to the forefront through its adult education organization ?Istanbul Metropolitan Municipality Art and Vocational Training Courses- ISMEK? established in 1996.In this study, on one hand, the features and characteristics of the adult education and the problems encountered in this area were analyzed, while on the other hand, the training services, target groups, progress by years and trainee analysis of the Istanbul Metropolitan Municipality Art and Vocational Training Courses were examined.