dc.contributor.advisor |
Yardımcı Doçent Doktor Nilgün Sarıkaya |
|
dc.date.accessioned |
2021-04-01T13:19:34Z |
|
dc.date.available |
2021-04-01T13:19:34Z |
|
dc.date.issued |
2010 |
|
dc.identifier.citation |
Yılmaz, Sevde. (2010). Geri dönüştürülmüş malzemelerden üretilen ürünlerin kullanımı ve tüketicilerin bu ürünlere yönelik tutumları ve algılamaları üzerine bir araştırma. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/92891 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Geri dönüşüm günümüzde giderek daha fazla önem kazanmaya başlayan bir kavramdır. Nüfusun hızla artması, doğal kaynakların azalmaya başlaması, insan ve hayvanların atıklarını depolayacak alan sorununun ortaya çıkması sonucu geri dönüşüm daha çok önemli olmuştur.Tüketiciler geri dönüştürülmüş malzemelerden üretilen ürünleri pek çok sebeplerden ötürü tercih etmektedirler. Tüketiciler geri dönüşümü şirketler için sosyal bir sorumluluk olarak görmekte ve geri dönüştürülmüş malzemelerden üretilen ürünlerin kullanımının gelecekte artacağını düşünmektedir. Tüketiciler geri dönüştürülmüş malzemelerden üretilen ürünleri alım gücü iyi olmayan insanlar için uygun olduğunu düşünmektedir. Tüketiciler geri dönüştürülmüş malzemelerden üretilen ürünlerin çöp sorununu giderdiğini ve ekonomiye katkı sağladığını düşünmektedir. Tüketiciler geri dönüştürülmüş malzemelerden üretilen ürün kullanıcılarının çevreci, eğitimli ve maddi durumu iyi insanlardan oluştuğunu, geri dönüştürülmüş malzemelerden üretilen ürünlerin fiyatının ise ucuz olduğunu düşünmektedir.Bu çalışmanın amacı, geri dönüştürülmüş malzemelerden üretilen ürün kullanımı ve tüketicilerin bu ürünlere yönelik tutum ve algılamalarının incelenmesidir.Araştırmanın bulgularına göre tüketicilerin geri dönüştürülmüş malzemelerden üretilen ürünlere yönelik tutum ve algıları demografik özelliklere göre değişiklik arz etmektedir |
|
dc.description.abstract |
Recycling has started to come into prominence gradually at the present time. Rapid population growth, the decrease of the natural resources, and the outbreak of the space matter to store people and animals wastes make the recycling more important.The consumers prefer the products produced from recycled materials because of many reasons. The consumer think that the recycling is a social responsibility for companies and the products produced from recycled materials usage will increase in future. The consumers indicate that the products produced from recycled materials are suitable for people who have not the purchasing power. According to the consumer; the products produced from recycled materials remove the waste problem and turn to good purpose on economy. The consumers think that the product produced from recycled materials user are environmentalist, educated and in a good financial situation and also the price of the product produced from recycled material is cheap.The aim of this study is to investigate the product produced from recycled materials usage and the consumer?s attitude and perceptions against these products.According to the research finding; the product produced from recycled materials oriented the consumer?s attitude and perceptions show an alteration to demographic characteristic.. |
|
dc.format.extent |
XI, 112 yaprak ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
Geri dönüşüm |
|
dc.subject |
Ürünler |
|
dc.subject |
Tutum |
|
dc.subject |
Algılama |
|
dc.title |
Geri dönüştürülmüş malzemelerden üretilen ürünlerin kullanımı ve tüketicilerin bu ürünlere yönelik tutumları ve algılamaları üzerine bir araştırma |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Üretim Yönetimi ve Pazarlama |
|
dc.contributor.author |
Yılmaz, Sevde |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|