Küresel rekabet koşulları düşünüldüğünde; süreç iyileştirme ve müşteri memnuniyetine ait sistem ve alt sistemler, özellikle günümüz firmalarının her daim kontrol etmekle yükümlü olduğu konuların başında gelmektedir. Toplam kalite yönetim tekniklerinden ve kalite iyileştirme çalışmalarından biri olan Hata Türü Etkileri Analizi (FMEA) de işte tam bu noktada, bu iki önemli konu hakkında yeni açılımların geliştirilmesinde katkıda bulunan bir teknik olarak karşımıza çıkmaktadır. Genel olarak literatüre baktığımızda özellikle Hata Türü Etkileri Analizi hakkında çok detaylı çalışmaların yapılmadığını görmekteyiz.Bu çalışmanın araştırma problemi, firmaların süreç iyileştirme çalışmalarına ışık tutmak hasebiyle HTEA kapsamında düşünülebilecek konuların detaylandırılmasını sağlamak ve tekniğin bu bağlamda sınırlarını belirlemektir. Çalışmanın 2 temel amacı bulunmaktadır:a) Özellikle proses iyileştirmesi noktasında, HTEA konularının firmalar bazında tespit yöntemleri ve hatanın şiddeti, oluşma olasılığı ve yakalanma (tespit) olasılığının kümülatif değerlendirilmesinin yapılarak yeni bir RÖS (Risk Öncelik Sayısı) değerlendirme yönteminin geliştirilmesi,b) Tespit edilen RÖS değerlendirme yöntemin sınanarak hataların önceliklendirmesine olan etkisinin, genel hata iyileştirme anlayışı ile kıyaslanmasıdır.Bu bağlamda yapılan çalışmalara ek olarak, araştırmaya kıyaslama noktasında destek olan literatür çalışmasındaki bulguların detaylandırılma çabası da yine alt bir amaç olarak düşünülmüştür. Çalışmada özellikle pratik bir takım bulgulara yer verilmiş, bu bulgular ışığında yapılabileceklerin, kişilerin akıllarında canlandırılması sağlanmıştır. Burada pratik bulgular elde edilirken HTEA formu adı verilen form sayesinde gerekli verilerin elde edilmesi sağlanarak, bu verilerin değerlendirilmesi aşamasına geçilmiştir. Değerlendirilme aşamasından sonra detaylandırma aşaması sayesinde konunun derinliklerindeki yeni bilgi ve bulgulara ulaşılmıştır.
When global competition conditions are considered; systems and subsystems which belong to process improvement and customer satisfaction, are one of the most important subjects which especially today?s companies are always supposed to control. At this point, Failure Mode and Effects Analysis (FMEA) which is one of total quality management techniques and quality improvement studies, comes forward as a technique that contributes to develop new expansions about these two important subjects. When we look for literature in general, we can see that there are no detailed studies about Failure Mode and Effects Analysis.The problem of this study is that in consequence of shedding light on process improvement studies of the companies, to detail subjects that can be considered as part of FMEA and concordantly set bound. This study has 2 main purposes:a) Especially for process improvement point, to develop a new RPN (Risk Priority Number) evaluation method by making a cumulative evaluating of FMEA subjects identification methods, failure intensity, formation and determination probability.b) To compare the effect on prioritization of the ascertained RPN evaluation with sense of general failure improvement.In this context, in addition to the studies conducted, to detail findings of literature researches which support the study within comparison point has been considered as a subgoal. Especially some practical findings have been taken place in this study. In consideration of these findings, conjuring up the work to be done in human minds has been provided. As practical finding are being acquired here, due to FMEA named form, the needed information can be acquired and then, the step of evaluating these information has been taken place. After evaluating step, new information and findings have been reached through detailing step deep down the subject.