dc.contributor.advisor |
Yardımcı Doçent Doktor Yavuz Köktan |
|
dc.date.accessioned |
2021-04-01T13:19:32Z |
|
dc.date.available |
2021-04-01T13:19:32Z |
|
dc.date.issued |
2010 |
|
dc.identifier.citation |
Giray, Mehmet Zeki. (2010). Diyarbakır musiki folkloru. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/92880 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Diyarbakır tarihinde birçok medeniyete önemli bir merkez olması sebebiyle kültürün her alanında önemli eserler verebilmiş ve merkeziyetçi açıdan kendini kanıtlamış bir bölgedir. Bu kültür ürünlerinden birisi olan müzik unsuru bu çalışmada incelenmiştir.Diyarbakır Türk Halk Müziği içinde farklılığını kanıtlamış bir bölgedir. Özellikle Türk Sanat Müziği, Türk Halk Müziği, Tasavvuuf Müziğinin adeta harmanlanmış bir mekanı olmasından dolayı her türlü akademik çalışmaya ve araştırmaya son derece müsait bir alandır.Bu çalışmada Diyarbakır Musikisi, köken,yapı ve icra konularındaki incelemeler neticesinde bilimsel yorumlar yapılması amaçlanmıştır. Çalışmada TRT repertuarındaki Diyarbakır türküleri esas alınmış ve çeşitli yönleriyle incelenmiştir.Bu incelemeler sonucunda Diyarbakır türkülerinin en çok; 4/4 usulde olan, Hüseyni makamına benzeyen , 80-99 metronom değerine sahip, 4. ve 5. derece seleri güçlü kullanan, 1 oktav civarında ses sahasında meydana gelmiş olan bir yapıya sahip olduğu görülmüştür. |
|
dc.description.abstract |
Diyarbakır is placed on a region which has a central role in the history and carries remains and pieces from the ancient civilizations having lived here throughout history. Because of being a cultural and historical centre, it has produced a great variety of important a pieces of art. Music which is an important part of these pieces was studied in this study.Diyarbakır has proved its importance in Turkish Folk Music. Because of being a region which carries effects of Turkish Art Music and Sufi Music, it is very convenient to study every kind of academicals study.In thıs study, the scientifically comment of the traditionel music of Diyarbakır with respect to its origin, structure and execution is aimed. In this study, The Traditionel Songs of Diyarbakır were accepted as a base and investigated from many respects.After these surveys it is understood that Diyarbakır songs are 4/4 mode which alike to Hüzeyni tune and has 80-99 metronom value and uses 4. and 5. grade voices, it has seen that it has a value which occures in 1 octave area. |
|
dc.format.extent |
XI, 250 yaprak ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
Diyarbakır musikisi folkloru |
|
dc.subject |
Müzik |
|
dc.subject |
Türkü |
|
dc.subject |
Usul |
|
dc.title |
Diyarbakır musiki folkloru |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Folklor ve Müzikoloji Anabilim Dalı, Folklor ve Müzikoloji Bilim Dalı |
|
dc.contributor.author |
Giray, Mehmet Zeki |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|