dc.contributor.advisor |
Doçent Doktor H. Selen Tekin |
|
dc.date.accessioned |
2021-04-01T13:19:31Z |
|
dc.date.available |
2021-04-01T13:19:31Z |
|
dc.date.issued |
2010 |
|
dc.identifier.citation |
Aksungur, Ahmet Uğur. (2010). Kanun sazının icrası öğretim teknikleri karşılaştırmalı kanun metodu analizleri ve kanun eğitimi etütleri. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/92878 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Türk müziğinin temel sazlarından birisi olarak kabul edilen ?Kanun Sazı?, icrası ve öğretim teknikleri açısından incelendiğinde, sistematik bir yapıya sahip olmadığı görülmektedir. Bu konunun nedenleri araştırıldığında;?Metot ve yazılı verilerin yetersiz olması,?Halen devam eden eğitimin % 80 usta-çırak eğitimi ile devam etmesi,?Yapılan eğitim içerisinde sınıflandırılmış etüt çalışmalarının olmayışı, hatta eğitimin büyük bir bölümünün sadece eser geçme yöntemi ile devam etmesi, gibi sorunların varlığı karşımıza çıkmaktadır.Yapılacak olan çalışmada, lisans düzeyi öğrencileri taban alınarak öğretim tekniğinin oluşturulması ele alınmıştır. Hazırlık sınıfından başlamak üzere lisans 4 seviyesine kadar oluşturulacak bir metodolojik veri sistemi ile halen var olan konservatuarların Türk Müziği eğitimi veren bölümlerinin kanun sazı dersleri incelenerek bu yeni öğretim tekniğinin geçerliliği sağlanmaya çalışılmıştır. Bu tez kapsamında ana unsur olarak belirlenen; küçük ıskalalarla çalışmalar, birinci derece ıskalalarla çalışmalar ve ikinci derece ıskalalarla çalışmalar sayesinde daha sağlıklı bir kanun sazı eğitimi verileceği kanısındayım. Şöyle ki, kanaatimce yapılan bu çalışma uygulandığında;?Eğitimin kalitesi yükselir,?Eğitim alan öğrencinin kendine has tekniği oluşur,?Yapılan icra, bilimsel olarak kabul edilebilir hale gelir.Kanun sazının fiziksel durumuna uygun yeni etütler geliştirilerek ortaya konup, halen günümüzde var olan kanun metotlarının analizi yapılarak bu tez oluşturulmuştur. |
|
dc.description.abstract |
Zither ,which is acceptable as one of the fundamental instruments of Turkish music, in the way of it's teaching techniques and playing it seems that it has not a systematical structure. When the reasons of this topic researched you may come across with problems such that ;?Methods and documents are inadequate,?%80 of the continous education is continue by master-apprentice relation,?There is no classified etude study in the committed education,in fact the big part of the education is just continue by monument passing.In that study,education to be addressed based on undergraduate students is examined .starting with the preparation class, through an on-going process of creating a methodological data system till to the graduation, while evaluating the departments of Turkish Musical education giving lessons of 'kanun', which is a well-known Turkish instrument similar to the 'zither', and locating in already-existing conservatories; efficiency of the new pedagogical technic was tried to be established.within the scope of this thesis, I'm thinking that,a healtier zither education will be given trough the Woking with little misses, first order misses and second order misses.Namely;when this study applied;?The quality of education is increase,?The educated person acquires his/her own technique,?Applied play is become acceptable scientifically.This thesis constituted by developing new etudes in accordance with zither's physical condition and analyzing still continous zither methods. |
|
dc.format.extent |
XII, 164 yaprak ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
Türk müziği |
|
dc.subject |
Kanun |
|
dc.subject |
Metot |
|
dc.subject |
Öğretim teknikleri |
|
dc.title |
Kanun sazının icrası öğretim teknikleri karşılaştırmalı kanun metodu analizleri ve kanun eğitimi etütleri |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Folklor ve Müzikoloji Anabilim Dalı, Folklor ve Müzikoloji Bilim Dalı |
|
dc.contributor.author |
Aksungur, Ahmet Uğur |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|