Bu çalışma, günümüzde Yaz Kur'an kurslarında yapılmakta olan Kur'an öğretiminin problemlerini tespit edip çözüm önerileri getirme amacı ile yapılmış bir alan araştırmasıdır. Araştırmada örneklem olarak Kocaeli ili seçilmiş ve bu ildeki 5 ilçeden rast gele seçilmiş 300 Yaz Kur'an Kursu öğreticisi üzerinde anket uygulanmıştır.Araştırma iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde, asrısaadetten günümüze gelinceye kadarki süreçte Kur'an öğretiminin tarihi süreci ele alınmıştır. İkinci bölümde ise Yaz Kur'an Kursu öğreticilerine uyguladığımız anketten elde edilen bulgular ve yorumları ile bu bulgulardan ortaya çıkan sonuçlar ve çözüm önerileri yer almaktadır.Araştırmada öncelikle, ilk vahyin gelişinden itibaren günümüze gelinceye kadarki süreçte, Kur'an öğretiminin nasıl ve nerelerde yapıldığı tarihsel bir bakış açısıyla ele alınmıştır. Daha sonra örnekleme uygun bir veri toplama aracı ile Yaz Kur'an Kursu öğreticilerinin; kişisel bilgileri, mesleki durumları, Kur'an öğreticiliği ile ilgili yeterlilikleri, Yaz Kur'an Kurslarındaki Kur'an öğretiminin nasıl yapıldığı, Kur'an öğretimindeki başarı durumu, Yaz Kur'an Kurslarının problemleri ve bu kurslarda uygulanmakta olan kur sisteminin Kur'an öğretimine etkileri tespit edilmeye çalışılmıştır.Araştırma sonucunda Yaz Kur'an Kursu öğreticilerinin pedagojik formasyon, kur sistemini uygulama, Yaz Kur'an Kursu dokümanlarının temini, öğretim materyallerinin kullanımı konularında problemleri bulunduğu; öğrencilerin yaş, motivasyon, disiplin ve öğrenim problemlerinin bulunduğu; öğretim mekanlarının eğitime uygunluk noktasında problemli olduğu, Kur'an öğretiminde geleneksel metotların kullanımının devam ettiği tespit edilmiştir. Ayrıca hizmet içi eğitim seminerlerinin yeterince verimli olmadığı, öğrenci velilerinin Yaz Kur'an Kursuna karşı ilgi düzeylerinin düşük olduğu tespit edilmiştir. Yaz Kur'an Kurslarının problemlerinin çözülebilmesi ve Kur'an öğretiminde başarıyı artırmak için daha fazla araştırma yapılmalıdır.
This study is a field of research that is aimed determining the Koran teaching problems in the Summer Koran Courses and bringing up solutions. Kocaeli was selected as the representative sample in this research and survey was carried out on 300 Summer Koran Course teachers who randomly selected from 5 counties in prvince of Kocaeli.This research consists of two parts. In first part, the historical process of Koran education from its inspiration. In second part, the findings and interpretations of the survey that is carried out. There is also the results derived from the findings and the suggested solutions are included.In this study, firstly explained the historical development of Koran and how Koran has been taught since the first inspiration. Then, with the instrument that was conducted on the representative sample to collect data, tried to figure out that what is the influence of kur system on the Koran education, and Summer Koran Courses? problems, Koran teaching success level, how does Koran teaching in the Summer Koran Courses, what is the vocational adequacies and personal informations of Summer Koran Course teachers.As a result of the research, we found out that the Summer Koran Course teachers have problems about using of teacing materials, procuring of Summer Koran Course documents, application of kur system, pedagogic formation; the students have age, motivation, discipline and learning problems; the teaching places have problems about their appropriating for teaching; the tradidional methods are still used on Koran teaching. Besides, it was determined that in service training seminars are not efficient enough, the student parents? interest level to the Summer Koran Courses is low. More research must be done to increase success of Koran teaching and to solve problems of the Summer Koran Courses.