Saldırganlık kavramının bir boyutu olan okul zorbalığı, istenmeyen bir davranıştır. Zorbalık yapan, zorbalığa maruz kalan ve zorbalığa şahit olan çocukların; akademik, sosyal ve psikolojik gelişimlerini olumsuz etkilenmektedir. Bu olumsuz yaşantılar: sadece okul yıllarında değil, gelecekteki hayatlarını ve sosyal çevresini de etkilemektedir. Sakarya ili İlköğretim okulları ve liselerde öğrenim gören öğrencilerin sınıf büyüklüklerine göre, sınıflarında yaşanan zorbalıklar hakkındaki görüşlerini belirlemek amacıyla yapılan bu araştırmada;Sakarya ili, Adapazarı, Arifiye ve Serdivan ilçelerinde öğrenim gören 207 ilköğretim ikinci kademe ve 201 lise öğrencisinin görüşleri alınmıştır. Yaman (2010), tarafından geliştirilen ?Kalabalık Sınıflar? formu ile Ayas (2008), tarafından geliştirilen ?Akran Zorbalığı Belirleme Formu? kullanılarak veriler toplanmıştır. İçerik analizi yapılarak ilköğretim ikinci kademe öğrencisi ile lise öğrencisinin görüşleri değerlendirilmiştir. Araştırma ile ilgili literatür taranarak kavramsal çerçeve oluşturulmuştur. Ölçme araçları kullanılarak ilköğretim okulu ve lise öğrencilerinin sınıf mevcutlarının etkileri ve zorbalık rollerine ilişkin görüşleri alınmıştır. Araştırmada elde edilen sonuçlar şöyledir: Kalabalık sınıflarda eğitim gören öğrenciler, sınıflarının kalabalıklığından; eğitim öğretim ortamı, sınıf yönetimi, hijyen ve sağlık şartları boyutlarında diğer gruplara göre daha fazla olumsuz etkilendikleri görülmüştür. Sınıf büyüklükleri ile meydana gelen zorbalıklar arasında anlamlı farklılıklar bulunamamıştır. Cinsiyete göre kızlar, öğrenim durumuna göre lise öğrencileri, sosyo-ekonomik yönden üst gelire sahip öğrencilerin daha fazla zorbalığa uğradığı bulunmuştur. Zorbalık yapma boyutunda ise cinsiyete göre kızlar, öğrenim durumuna göre lise öğrencileri en fazla zorbalıklar yaparken, sosyo-ekonomik yönden gruplar arasında anlamlı farklılıklar belirlenememiştir.
Bullying in schools that is a dimension of aggressiveness concept is an undesirable behavior.Academic,social and psychological development of the students who show bullying behavior, who witness and are exposed to bullying behavior are affected negatively. These negative experiences affects not only in school years but also their future lifes and social environment.According to class size, in this research intended to determine the opinions of primary and high school students about experiencing bullying in class; comments received from 207 primary school 2nd grade and 201 high school students in the Sakarya city, and Arifiye and Serdivan provinces. Data collected by using ?Effects of the crowded classrooms scale? developed by Yaman (2010) and ?Determination of peer bullying scale? developed by Ayas (2008). By making a content analysis, views of primary school 2nd grade and high school students were evaluated. Conceptual framework was created by scanning the literature related to the research. Primary school and high school students? opinions received regarding the effects of class size and bullying roles, by using the questions in the questionnaire. Results obtained in the research are such: It is observed that students in large classes are affected much more negatively than other groups because of crowded classes, education environment, class management, hygiene, and health requirements. Meaningful differences between class size and and bullying behavior occured have not been found. It is found that girls according to gender, high school students according to education level,affuluent family students from the socio- economic status are more exposed to bullying. On the aspect of showing bullying, while girls according to education level, high school students according to education level show bullying more, meaningful differences could not be found according to socio-economic status.