Bu araştırma, İlköğretim I. Kademe öğrencilerinin korkularının öğrencilerin gelişimleri üzerine etkilerini tespit etmek amacı ile ortaya konulmuştur. Ayrıca, Kişisel Bilgi Formunda yer alan bazı değişkenlerin korku alanları ve korku düzeyleri üzerinde anlamlı bir etkiye sebep olup olmadığına bakılmıştır.Bu araştırma ilişkisel tarama yöntemiyle yapılmıştır. Çalışma 2009-2010 eğitim-öğretim yılının ikinci döneminde gerçekleştirilmiştir. Araştırma evrenini; Milli Eğitim Bakanlığına bağlı İlköğretim I. Kademeye (1.2.3.4. ve 5. Sınıf) devam eden 962 öğrenci oluşturmaktadır.. Araştırmanın örneklem grubunu; Sakarya, Kocaeli, Bolu, Giresun, Erzurum, Van, Şırnak, Adana, Ankara, Sivas ve İzmir'de Milli Eğitim Bakanlığına bağlı İlköğretim Okulları I. Kademede eğitim öğretim gören öğrencilerden tesadüfen seçilen 493 erkek ve 469 kız öğrenci oluşturmuştur. Öğrencilere araştırmacı tarafından geliştirilen ?Kişisel Bilgi Formu?, Çelebi (2007) tarafından geliştirilen ?Korku Alanları ve Korku Düzeyleri Belirleme Anketi? araştırmacı tarafından uyarlanarak kullanılmıştır. İstatistik programı kullanılarak örnekleme ait değişkenlerin frekans ve yüzde değerleri bulunmuştur. Cinsiyet, sınıf düzeyi, yaş, kardeş sayısı, anne durumu, baba durumu, anne baba durumu, anne eğitim durumu, baba eğitim dururmu değişkenlerinin korku alanları ve korku düzeyleri üzerinde anlamlı bir farklılığa yol açıp açmadığı ise Varyans Analizi ve Scheffe Testi yardımıyla ölçülmeye çalışılmıştır. Yapılan araştırmada aşağıdaki bulgulara ulaşılmıştır:1.ilköğretim çocuklarının en sık yaşadığı korkunun anne- babayı kaybetme korkusu olduğu bulunmuştur. Anne-babayı kaybetme korkusunu sırasıyla ölme, ölü insan görme, deprem, bir yakının kaybı, vahşi hayvan, mezarlık, kaybolma, haksız yere suçlanma, kaza, başarısızlık, dayak, insanlar arasında küçük duruma düşme, hata yapma, baba, kapalı yerlerde bulunma, başkalarına muhtaç olma, rüya, yüksek yerler, cezalandırılma, örümcek, hasta olma, kendisine kızan insanlar, anne, yalnız kalma, karanlık, bir meslek sahibi olamama, kötü şakalar, güçlü çocuklar, gelecek, araba, sessizlik, gece tuvalete gitme, toplum önünde konuşma, caddede karşıdan karşıya geçme, kalabalık içerisinde bulunma, insan korkusunun izlediği bulunmuştur.2. İlköğretim çağındaki kız ve erkek çocukların korku düzeyi puan ortalamasında fark olup olmadığını belirlemek için yapılan testin sonucunda kız öğrencilerin erkek öğrencilere göre daha yüksek korku düzeyine sahip oldukları bulunmuştur.3.ilköğretim çağındaki çocukların sınıf düzeyine göre korku düzeyi puan ortalamasında fark olup olmadığını belirlemek için yapılan test sonucunda 2. sınıf öğrencilerinin 3. , 4. ve 5. sınıf öğrencilerine, 3. ve 4. sınıf öğrencilerinin 5. sınıf öğrencilerine oranla daha yüksek korku düzeyine sahip oldukları bulunmuştur.4. İlköğretim çağındaki çocukların yaşlarına göre korku düzeyi puan ortalamasında fark olup olmadığını belirlemek için yapılan test sonucunda farkın anlamlı olmadığı bulunmuştur.5. İlköğretim çağındaki çocukların kardeş sayılarına göre korku düzeyi puan ortalamasında fark olup olmadığını belirlemek için yapılan test sonucunda farkın anlamlı olmadığı bulunmuştur.6.İlköğretim çağındaki çocukların babalarının sağ-ölmüş olmalarına ve annelerinin sağ-ölmüş olmalarına göre korku düzeyi puan ortalamasında fark olup olmadığını belirlemek için yapılan testin sonucunda farkın anlamlı olmadığı bulunmuştur.7. İlköğretim çağındaki çocukların anne-babalarının birlikte- boşanmış olmalarına göre korku düzeyi puan ortalamasında fark olup olmadığını belirlemek için yapılan test sonucunda farkın anlamlı olmadığı bulunmuştur.8.İlköğretim çağındaki çocukların anne-baba eğitim düzeyine göre korku düzeyi puan ortalamasında fark olup olmadığını belirlemek için yapılan test sonucunda, annesi okur-yazar olmayan çocukların, annesi ilkokul, ortaokul ve lise mezunu olan çocuklara oranla daha yüksek korku düzeyine sahip oldukları bulunmuştur..Anahtar Kelimeler: Korku, öğrenci, ilköğretim, ilköğretim çağı.
This research has been carried out to determine the effects of fear on the developments of students in Elementary School First Degree. Moreover, it has also been researched whether same variants are sıgnificant effects on the fear fields and fear levels. This research has been carried out through the methot of relational hatching. This study has been realized on the second term of 2009/2010 educational year. This research is composed of 962 students who are in the 1st, 2nd, 3rd, 4th and the 5th grades of Elementary Schools. The sample group op it is composed of the students studying in the schools of the Ministery of Education in Sakarya, Kocaeli, Bolu, Giresun, Erzurum, Van, Şırnak, Adana, Ankara, Sivas and İzmir. There are 493 boys and 469 girls who are chosen randomly. ?Personal Information Form? prepared by the researcher and ? The Fear Fields and the Questionnaire of Determining Fear Levels? by Çelebi (2007) are used on the students by the researcher. According to the answers of the students, variants of the sample?s freguency and percentage rates have been found by using statistics programme. Whether sex, class level, age, the number of sisters / brothers, mother, father and both mother and father situations, the education of mother and the education of father samples have significant effects on the fear fields and fear levels has been measured whit the help of Variance Analysis and Scheffe Test. The findings of the research are below:1.It has been found that the most feared thing the elementary school students have is the fear of losing his/her mother and father. The fear of losing his/her parents follows death, seeing a dead perso, an earthquake, the losing of a relative, a wild animal, cemetary, to get lost, to be blamed unfairly, an accident, failure, beating humiliation, to make mistakes, fear from father closed areas, ınterdependence, dreams, high places, to get punishment, a spider, to get ill, people who are angry whit him/her, fear from mother, loneliness, darkness, fear ofnot having a jop, bad jokes, powerful boys/girls, the future, cars, quetness, going to toilet at night, to speak in front of people, to cross the street, to be in a crowded place, and fear from people.2.According to the results of the research which aimed to determine whether there is a difference between the score average of fear levels of girls and boys in the Elementary Schools, it has been found out that girls have a higher fear level than boys.3.According to the results of the test in the research which aimed to determine whether there is a difference between the score average of fear levels of students who are in different grades of Elementary School, it has been found out that 2nd grade students compared to 3rd, 4th and the 5th grade students, have higher fear levels and 3rd and 4th grade students compared to the 5th grades have higher fear levels.4.According to the results of the test aimed to determine whether the age of the Elementary School Students have effects on the fear level score average, it has been found out that there is no significant difference.5.According to the results of the test aimed to determine whether the number of sisters and brothers of elementry school students have efects on the fear level score average, it has been found out that there is no significant difference.6. According to the results of the test aimed to determine whether the fathers of Elementary Scool Students who are dead or alive and mothers of Elementory School Students who are dead or alive have effects on the fear level score average, it has been found out thet there is no significant difference.7.According to the results of test aimed to determine whether the fathers and mothers of Elementary School Students are together or divorced have effects on the fear level score avarage, it has been found that there is no significant difference.8.According to the results of the test aımed to determine whether the mothers educational status of the Elementory School Students have effects on the fear level score average, it has been found out that children whose mothers and fathers are illiterate have higher fear levels than childeren whose mothers are graudated from primary school, elementary school or high school.Key Words: Fear, Students, Elementary, School, the age of Elementary School.