dc.contributor.advisor |
Yardımcı Doçent Doktor Çetin Baytekin |
|
dc.date.accessioned |
2021-04-01T13:19:28Z |
|
dc.date.available |
2021-04-01T13:19:28Z |
|
dc.date.issued |
2006 |
|
dc.identifier.citation |
Hücuptan, M. Levent. (2006). 6. sınıf sosyal bilgiler dersinde bilgisayar destekli öğretim ile klasik öğretimin öğrenci başarısı açısından karşılaştırılması (coğrafya ve dünya’mız, Türkiye tarihi). (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/92865 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Sakarya University Insitute of Social Sciences Abstract of Master's ThesisTitle of the Thesis: Computer Supporting Teaching's Effect to 6. Class Social Sciences Student SuccessAuthor: M. Levent HÜCÜPTAN Supervisor: Yrd. Doç. Dr. Çetin BAYTEK NNu. of pages: xi (pre text)+80 (main body)+ 18 (appendices)Date: 14.06.2006Department: Computer and Teaching Techonologies Education PartThis research is included that the methatof computer supporting teaching's effect to 6. class socialsciences student success Zübeyde Hanım Elementary School makes up the test group at computersupporting teaching method. Hakkı Demir Elemantary School makes up the control group at classiclearning method. In this researc, the effect of new technology to success of student is investigated inteaching.At first, the researches which are connected with subject are scaned. It waz determined that computersupporting teaching increases the success of student and the test was prepared. It was formed optionalquestions. The test was be applied to test and control groups before from computer supporting teachingand classing learning methods.According to results of test; test and control groups are equal at first level and at the final of unit; thefinal test was be applied to these groups. According to results of these, the differences of education andteaching were appeared at computer supporting teaching and classic learning.At the result of research, these inventions were found: When the units of geography and history aretaught with computer supporting teaching, a lot of advantages were supplied to the success of student.At the end of research; it was seen that social science lesson's teaching with computer supportingteaching is very usefulAt sugestion; it is necessary that more researches should be done connected with computer supportingteaching in social science lesson and some ways are showed to get advantages at education, teaching andlearning.Keywords: Learning environment, teaching environment, social science, CST, fore test and final test |
|
dc.description.abstract |
SAÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tez ÖzetiTezin Başlığı: Bilgisayar destekli Öğretimin 6. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Öğrenci Başarısına EtkisiTezin Yazarı: M. Levent HÜCÜPTAN Danışman: Yrd. Doç. Dr. Çetin BAYTEK NKabul Tarihi: 14.06.2006 Sayfa Sayısı : xi (ön kısım )+80(tez)+18(ekler)Ana bilim dalı: Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi BölümüBu araştırma, B.D.Ö. yönteminin 6. sınıf Sosyal Bilgiler dersi öğrenci başarısına etkisini elealmaktadır. Zübeyde Hanım .Ö.O. B.D.Ö. yönteminde deney gurubunu oluşturur. HakkıDemir .Ö.O. K.Ö. yönteminde kontrol gurubunu oluşturur. Yapılan araştırmada, yeniteknolojilerin ders konuları öğretiminde, öğrenci başarısına yaptığı katkı incelenmektedir.Öncelikle konu ile ilgili araştırmalar gözden geçirilmiştir. Bilgisayar destekli öğretimin öğrencibaşarısını arttırdığı tespit edilmiştir. Araştırmacı tarafından ilgili literatür taranarak çoktanseçmeli sorulardan oluşan bir test hazırlanmıştır.Deney ve kontrol guruplarına, B.D.Ö. ve K.Ö. yöntemlerinden önce ön test uygulanmıştır. Öntest sonuçlarına göre, deney ve kontrol guruplarının giriş düzeyinde eşit oldukları görülmüştür.Ünitelerin bitiminde deney ve kontrol guruplarına son testler uygulanmıştır. Deney ve kontrolguruplarının istatistiksel karşılaştırılmaları yapılmış, öğrenci başarıları yorumlanmıştır.statistiksel yorumlamaların sonucuna göre B.D.Ö. ve Klasik öğrenmedeki eğitim öğretimfarklılıkları ortaya çıkarılmıştır.Araştırma sonucunda elde edilen bulgular şunlardır. Coğrafya ünitelerinin B.D.Ö. işlenmesiöğrenci başarısına olumlu etki sağlamıştır. Tarih ünitelerinin B.D.Ö. işlenmesi öğrencibaşarısına olumlu etki sağlamıştır. Elde edilen farklılıklara göre; bilgisayarın öğrenme veöğretmedeki başarıya ulaştırmada avantajlı olduğu bulunmuştur.Sonuç kısmında Sosyal Bilgiler dersinin B.D.Ö. yöntemi ile işlenmesinin öğrenci başarısınaolumlu katkı sağladığı görülmüştür.Önerilerde ise; B.D.Ö. yöntemi ile ilgili Sosyal Bilgiler alnında daha fazla araştırmanınyapılması gerekmektedir. Eğitim, öğretim ve öğrenmeye katkılar sağlamak yenilikleroluşturmak amacıyla bazı yollar gösterilir.Anahtar Kelimeler: Öğrenme ortamı, Öğretim ortamı, Sosyal Bilgiler, B.D.Ö, Ön Test ve SonTestxiii |
|
dc.format.extent |
I, 110 yaprak ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
Sosyal Bilgiler |
|
dc.subject |
Bilgisayar Destekli Öğretim |
|
dc.subject |
Türkiye Tarihi |
|
dc.subject |
Coğrafya |
|
dc.title |
6. sınıf sosyal bilgiler dersinde bilgisayar destekli öğretim ile klasik öğretimin öğrenci başarısı açısından karşılaştırılması (coğrafya ve dünya’mız, Türkiye tarihi) |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bilim Dalı |
|
dc.contributor.author |
Hücuptan, M. Levent |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|