1050 Sayılı Muhasebe-i Umumiye Kanunu'nun yürürlükten kaldırılarak Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu'nun yürürlüğe konulması ile Türk kamu mali yönetim sistemi yeniden yapılandırılmıştır. Bu yeniden yapılandırma çerçevesinde, katma bütçe uygulaması kaldırılmış, konsolide kavramı kapsama dahil yeni idarelerle genişletilerek merkezi yönetim bütçesine dönüştürülmüştür. 2006 yılının başında yürürlüğe giren 5018 Sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu ile kamu mali yönetim sistemine yeni kavramlar ve kurumlar getirilmiştir. Bu kavram ve kurumlar arasında, mali saydamlık, hesap verilebilirlik, kaynakların etkin kullanımı, stratejik planlama, performans esaslı bütçeleme, çok yıllı bütçeleme gibi yeni teknik ve süreçler bulunmaktadır. Bu tezde kamu mali yönetim sistemimizde yapılan değişikliklerin olumlu ve olumsuz yönleri ile değerlendirilip kamu mali yönetim sistemine olası etkileri incelenecektir.
Turkish Public Financial Management System has been reconstructed with constituting the Public Financial Management and Control Law after abolishing the Numbered 1050 General Accounting Law. In this reconstruction of framework, application of supplementary budget has been abragated concept of consolidated has been transformed to budget of central administration with being widened together with new institutions which have been included to extansion. It has been get system of new concepts and institutions to public financial administration with Numbered 5018 Public Financial Management and Control Law that has been constituted early 2006. These concepts and instutions are included new technics and processes as transparency, accountibility, functional usage of resources, strategic planning, budgetting with performance, multi year budgetting. In the thesis, modifications of positiv and negative points in system of public financial administration will be considered administration will be examined.