dc.contributor.advisor |
Yardımcı Doçent Doktor Gülten Hergüner |
|
dc.date.accessioned |
2021-04-01T13:19:24Z |
|
dc.date.available |
2021-04-01T13:19:24Z |
|
dc.date.issued |
2008 |
|
dc.identifier.citation |
İde, Osman. (2008). Engelli okullarında görev yapan beden eğitimi öğretmenlerinin tükenmişlik düzeyleri üzerine bir araştırma (Akdeniz Bölgesi örneği). (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/92849 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Bu çalısma, beden eğitimi öğretmenlerinin tükenmislik düzleri üzerine yapılmıs bir arastırmadır.Bu amaçla, Akdeniz bölgesi illeri ve ilçelerinde; Milli Eğitim Bakanlığı' na bağlı engelli okulları,resmi veya özel rehabilitasyon merkezi olmak üzere toplam 122 eğitim kurumu tespit edilmis olup,ulasılan 90 okuldan 81 beden eğitimi öğretmenine; kisisel bilgi ve Maslach TükenmislikEnvanterinden olusan anket formu (Ek?1) uygulanmıstır ve verilerin çözümlenmesi esnasındaSPSS programından yararlanılmıstır. Kisisel Bilgi Formu beden eğitimi öğretmenleriyle yapılan öngörüsmede ortaya çıkarılmıs olup varyasyonları ise bölgedeki arastırma sonuçlarına göreolusturulmustur.Maslach Tükenmislik Envanterinin sonuçları genel olarak değerlendirildiğinde, Beden Eğitimiöğretmenlerinin tükenmisliği düsük seviyede yasadığı saptanabilir.Bu arastırmanın sonuçlarına göre, arastırmada yer alan beden eğitimi öğretmenlerinin %16'sındaduygusal tükenme, %11,1'inde duyarsızlasma, %18'inde kisisel boyutunda tükenmislikgörülmüstür. Cinsiyete göre, bayanların duygusal tükenme ve kisisel basarı alt boyutundatükenmeyi erkek öğretmenlerden daha fazla yasadığı görülürken duyarsızlasma boyutunda erkeköğretmenlerin daha fazla yasadığı, bayanların hiç yasamadığı görülmüstür. Medeni durumabakıldığında, bekar öğretmenlerin duygusal tükenmeyi evlilerden, evli öğretmenlerin kisisel basarıve duyarsızlasmada bekarlardan daha fazla yasadığı görülmüstür, haftalık ders saati 20-30 saatolan öğretmenlerin duygusal tükenmeyi ve duyarsızlasmayı, 20 saat ve altı olanların kisisel basarıboyutunda tükenmisliği daha fazla yasadığı görülmüstür. 0-5 yıl çalısanların duygusal tükenme veduyarsızlasmada 11-15 yıl çalısanların kisisel basarı boyutunda tükenmisliği daha fazla yasadığıtespit edilmistir. |
|
dc.description.abstract |
This study has been conducted to work out the level of the burnout of the physical trainingteachers.For this purpose,in Mediterrenean Region cities and towns,disabled schools related toMinistry of National Education , Personal Information Form and Maslach Burnout Inventorywere applied to 81 Physical Education Teachers from 90 schools as private or officialrehabilitian centers totally 122 education institutions are decided and SPSS programme wasused to resolve the datas. Personal Information Form was made out the pre interview with thephysical training teachers and its variations were shaped according to the interview results.When the results of the Maslach Burnout Inventory are assessed, in general, one can draw up avaluation that physical training teachers live at the minimum degree of burnout.According to the results of this survey done with physical training teachers it has beendetermined that %16 of them have been emotionally exhausted, %11.1 insensitive and%18 personally nurnout. Considering sexuality it has been determined that femalesexperiences in the sense of emotional exhaustion and depersonalization have beenmore intensely compared to moles. When concerning the marital status the ones whoare single have more exposed to emotional exhaustion than the married and the marriedhave been seen as personally more successful and insensitive than the single. It hasbeen determined that the physical training teachers who have between 20 and 30 hoursa week live emotionally more exhausted and depersonalized. And the level of thepersonal burnout. It has been determined that the ones who have worked between 1 and5 years have lived emotionally more burnout and the ones who have worked between11 and 15 years have lived more burnout in the personal achievement.Keywords: Special Education, Disabled School, Physical Education Teacher, Burnout |
|
dc.format.extent |
VI, 73 yaprak : tablo ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
Özel eğitim |
|
dc.subject |
Engelli okulları |
|
dc.subject |
Beden eğitimi öğretmeni |
|
dc.subject |
Tükenmişlik |
|
dc.title |
Engelli okullarında görev yapan beden eğitimi öğretmenlerinin tükenmişlik düzeyleri üzerine bir araştırma (Akdeniz Bölgesi örneği) |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Anabilim Dalı, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bilim Dalı |
|
dc.contributor.author |
İde, Osman |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|