Yakın zamana kadar performansın ölçülmesi için geleneksel yöntemler kullanılırken, günümüzde insan gücü performansını daha objektif olarak ölçebilen yeni yaklaşımlar bulunmaktadır. 360 derece performans değerlendirme yöntemi diğer geleneksel yöntemlerin dışında insan gücü performansına yeni bir bakış açısı getirmektedir. Organizasyon seviyesindeki tüm liderler ve çalışanlar bilginin kalitesini iyileştirmede alacakları geribildirim yollarını değiştirmektedirler. Kurulan yeni model yukarıdan aşağıya doğru süreci tersine çevirmektedir.İnsanlar, iş ilişkisindeki çalışanlardan gelen bilgiden daha fazla tek kaynaklı çoklu geribildirimden etkilenmektedirler.Bu çalışma insan gücünün performansını çok boyutlu değerlendiren ve yöneticilere daha geniş bir bakış açısı sunan yöntem ile temellendirilmiştir. Bu modelde geribildirim sayesinde, kişi kendi performansı hakkında çok çeşitli bilgiye sahip olmaktadır. Bilgilerin girdi olarak kullanıldığı alanlarda etkinlik artmaktadır. Araştırmada; yöntemin özel sektörde uygulanabilirliği gözlemlenmiş, aksaklıkların neler olduğu tespit edilmiş, yarı yapılandırılmış mülakat yöntemi uygulanmış ve veriler analiz edilmiştir.Anahtar kelimeler: Performans Yönetimi, 360 Derece Performans Değerlendirme Yöntemi, 360 Derece Geribildirim.
So far, traditional methods have been used to measure performance. However, there are the new approaches which can objectively measure the performance of manpower. In despite of many of them 360°-performance of the appraisal method brings some new perspective. In this method, Leaders and employees have changed the feedback ways at all levels of the organizations, in which is made a better quality of knowledge by themselves. The new model that is set forth has turned it upside down.People are affected by the multi-feedback which is coming from the entire sector in relation to the employees than the knowledge of a single source.This work is based on the system which appraises the multidimensinal high performance of manpower and presents directors a wide perspective. Due to the feed-back, in this model one will have various information about her/his personal performance. The activity is increased in the areas where data of the knowledge is used. In practice, it is observed how to carry out in any private sector, some of problems are fixed, a half of interview is applied and all of datas are analyzed.Keywords: Performance Management, 360°-Performance Appraisal System, 360°- Feedback