Tüm sportif etkinliklerde antrenmanlara ya da yarışmalara başlamadan hemen önce bazı hazırlıklar yapılır. Bu hazırlıklar, ısınma terimi ile tanımlanır. Gerçekten de sportif aktivitelerin öncesinde ısınmanın önemi ve gerekliliği herkes tarafından bilinmekte ve kabul edilmektedir. Her türlü sportif aktivitede ısınma ve buna bağlı olarak da statik germe ve dinamik egzersiz hareketleri de yaygın olarak kullanılmakta ve hem antrenmanlarda, hem de müsabakalarda bu çalışmalar yapıldıktan sonra asıl çalışmaya geçilmektedir.Bu çalışmada, ısınmanın ardından yapılan bu hareketlerinin uygulanma şeklinin çocuklarda anaerobik güç performansına olan etkileri araştırılmıştır. Çeşitli ısınma uygulamalarının, hangi tekniklerle kullanılması gerektiğinin bilincine varılarak, nasıl bir ısınma ve ardından yapılan germe hareketlerinin ne şekilde yapıldığında performansa olumlu etkiler yaptığının cevabı araştırılmıştır.Çalışmada ısınma, enerji sistemleri ve motorik özellikler hakkında literatür bilgileri verildikten sonra, çocukların beden ağırlığı ve boy uzunluğu ölçülmüş, daha sonra deney ve kontrol grubu protokollerinin ardından zig-zag çeviklik, uzun atlama, dikey sıçrama, 20m sürat, testleri uygulandı. Testler tüm çocuklara üç kez uygulatılmış ve kaydedilmiştir. Ardından çocukların esnekliklerinin ölçümü esneklik sehpasında Otur ve Uzan (Sit and Reach) testi ile yapılmıştır. Sonuçların değerlendirilmesinde SPSS programı kullanılmıştır. Tüm değişkenlerin aritmetik ortalamaları, standart sapma değerleri, minimum ve maksimum değerleri hesaplandı. Bu araştırmada genel ısınma protokolü kontrol grubu olarak, diğer ısınma protokolleri de deney grubu olarak dizayn edilmiştir. Isınma germe protokolleri arasındaki farklılığı bulmak için tekrarlı ölçümlerde ANOVA testi, farklılığın hangi ısınma germe protokolünden kaynaklandığını bulmak için ise Benforroni testi uygulanmıştır.Bu araştırmada özel olarak, çocuklardaki güç üretiminin dinamik ısınma uygulamaları ile arttığı gözlemlenmiştir. Çocuklarda uygulanan genel ısınmanın devamında 15sn süre ile statik germe uygulamaları çeviklik, uzun atlama, dikey sıçrama ve 20m sürat performansını negatif yönde etkilemektedir. Hipotezinin doğruluğu görüldü. Çocuklarda uygulanan genel ısınmanın devamında 15sn süre ile dinamik egzersiz uygulamaları çeviklik, uzun atlama, dikey sıçrama ve 20m sürat performansını pozitif yönde etkilemektedir. Hipotezinin doğruluğu görüldü Çocuklarda uygulanan genel ısınmanın devamında 15sn süre ile statik germe uygulamaları ile 15m dinamik egzersiz uygulamalarının kombinasyonu çeviklik, uzun atlama, dikey sıçrama ve 20m sürat performansını pozitif yönde etkilemektedir. Hipotezinin doğruluğu görüldü
Before starting practice or before a match in all sports events, there are a set of preparations. These preparations are called warm up. The importance of warm up is widely known and accepted by every authority. In all sports activities, warm up, static stretching and dynamic exercises are commonly done before starting any practice or competition.In this thesis, the effects of the pre-warm up and warm up on chıldren?s anaerobic capacity is explored. Various warm-up techniques followed by stretching exercises are applied to research if the stretching exercises have pozitive effects on the performance or not.During the process of study, after giving literature information on warm up, energy systems and motor skills, the kids? height and weight were measured. In the next phase zig-zag çeviklik, long jump, high jump, 20m speed tests were applied to the test group and the control group protocols. All the tests were applied to all the kids three times. And then the kids? elasticity was measured on elasticity chair by the means of Sit & Reach test. The results have been analysed with SPSS programme. Mean value, standart deviation, minimum and maximum values of all the variables are calculated.In this study, general warm up protocol is the control group and the other warm up protocols are designed as the test groups. ANNOVA test is applied with repetitive measurements to find the difference between the warming up stretching protocols and then BENFORRONİ test has been applied to find the warming protocol which creates the difference.In thıs study especially it was observed that the power production of children arised with the dynamic warm-up activities. After the warm-up activities done for children the static stretching activities for 15 minutes effects leap frog, high jump and 20m speed tests negatively. It is considered that hyphothesis is right. Nonetheless after the warm-up activities done for children the dynamic exercises for 15 minutes effects leap frog, high jump and 20m speed tests positively. It is considered that the hyphothesis is correct. After the warm-up activities ndone for children the combination of static stretching exercises and dynamic exercises for 15 minutes effect leap frog, high jump and 20m speed tests positively. It is seen that the hypothesis is correct.