Eğitimde teknolojinin kullanımıyla ilgili gerçekleştirilen projeler kapsamında ülkemiz eğitim kurumlarının çoğunda Bilgi Teknolojisi Sınıfları kurulmuştur. Eğitim etkinliklerinde bu sınıfların kullanımı konusunda öğrenme-öğretme etkinliklerinin yürütücüsü konumundaki öğretmenlere büyük görevler düşmektedir. Bilgi Teknolojisi Sınıflarının kullanımına yönelik öğretmen tutum ve yaklaşımlarına ilişkin literatürde yeterince bilgi bulunmamaktadır.Bu çalışmanın amacı, günümüz eğitim sisteminde önemli bir yere sahip olan Bilgi Teknolojisi Sınıflarının kullanımına yönelik, öğretmen tutumlarının ne yönde olduğunu ve nelere göre farklılık gösterdiğini belirlemek olarak ifade edilebilir. Bilgi Teknolojisi Sınıflarının kullanımında önemli görevlere sahip olan öğretmenlerin, bu sınıfların kullanımına karşı tutumlarını belirlemek büyük önem taşımaktadır. Bu bağlamda çalışmanın, öğretmenlerin Bilgi Teknolojisi Sınıflarının kullanımına yönelik tutumlarını olumlu yönde geliştirebilmek için yapılacak olan çalışmalara kaynak olacağı düşünülmektedir.Öğretmenlerin Bilgi Teknolojisi Sınıflarının kullanımına yönelik tutumlarını belirlerken literatür taramasına ek olarak Bilgi teknolojisi Sınıflarının kullanımına yönelik tutum ölçeği geliştirilmiş ve anket, 2006-2007 eğitim öğretim yılında Sakarya ili Adapazarı merkez ilçesindeki 30 okulda görev yapan 406 öğretmene uygulanmıştır. Öğretmenlerin ankette yer alan likert ölçekli (sıralama) sorulara verdikleri yanıtlar SPSS 13 paket programına aktarılarak frekans ve yüzdeleri hesaplanmış, analizler t testi (Independent-Samples T Test), tek yönlü varyans analizi yanında Scheffe testi yapılarak gerçekleştirilmiştir.Bu çalışmanın sonucunda öğretmenlerin Bilgi Teknolojisi Sınıflarının kullanımına yönelik tutumlarının cinsiyet, hizmet süresi, branş ve okullarında formatör öğretmen bulunup bulunmama durumu değişkenlerine göre farklılık göstermezken, öğrenim düzeyi, bilgisayara sahip olma durumu, Bilgi Teknolojisi Sınıflarında bulunan öğretim teknolojilerine yönelik eğitim almış olup olmama durumu, Bilgi Teknolojisi Sınıflarının kullanımına yönelik tecrübe düzeyi, görev yaptıkları okulların bulundukları semt ve okullarındaki Bilgi Teknolojisi Sınıflarının kuruluş kapsamı değişkenlerine göre farklılık gösterdiği belirlenmiştir.
Within the projects carried out about the use of technology in education, Information Technology Classrooms were established in the most of our country?s education institutions. About using these classrooms in educational activities, the teacher, who is supervisor of learning-teaching activities, has an important role and tasks about the use of Information Technology Classrooms. There isn?t enough information about teachers? attitudes and approaches towards using Information Technology Classrooms.The aim of this study is to express as determining the aspects of teachers? attitudes towards using Information Technology Classrooms which have an important position in our current educational system and to find out the criterias make this attitudes vary. It is important to determine the attitudes of teachers, who have an important position in the use of Information Technology Classrooms. At this point, it?s thought that this study can be a benificial source for other studies which will be done to improve teachers? attitudes towards using Information Technology Classrooms.While determining teachers? attitudes towards using Information Technology Classrooms, in addition to the literature search, an attitude survey has been developed about the use of Information Technology Classrooms and this survey has been applied to 406 teachers in 30 schools in Adapazarı in Sakarya in 2006-2007 education year. The results of survey runned by SPSS 13 package programme. In this research, frequency and percentage analysis, t test (Independent ?Samples T test), One Way ANOVA test and Scheffe test were used to apply the results of survey.The SPSS tests results revealt that teachers? attitudes towards using Information Technology Classrooms display no difference in the aspect of gender, employment duration, branch and the presence or absence of a Formatuer teacher in their schools whereas they vary in the aspect of educational level, possession of a computer, the absence or presence of pre-education about the teaching technology in Information Technology Classrooms, the level of teachers about the use of Information Technology Classrooms, the school?s districts they work in and the structural scope of Information Technology Classrooms in their schools.