Açık Akademik Arşiv Sistemi

İlköğretim okulunda görevli sınıf öğretmenlerinin bazı değişenlere göre örgütsel bağlılık düzeyleri

Show simple item record

dc.contributor.advisor Yardımcı Doçent Doktor Bayram Çetin
dc.date.accessioned 2021-04-01T13:19:13Z
dc.date.available 2021-04-01T13:19:13Z
dc.date.issued 2008
dc.identifier.citation Özkan, Veysel. (2008). İlköğretim okulunda görevli sınıf öğretmenlerinin bazı değişenlere göre örgütsel bağlılık düzeyleri. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/92782
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Bilimsel nitelikli bu araştırmada; Sakarya ilinde görev yapan Sınıf öğretmenlerinin YerleşimBirimlerine göre Örgütsel Bağlılık Düzeyleri belirlenmeye çalışılmıştır.Bu çalışma ile;a-Öğretmenlerin görev yaptıkları yerleşim birimlerine göre örgütlerine olan duygusal bağlılık düzeyleri,b-Öğretmenlerin görev yaptıkları yerleşim birimlerine göre örgütlerine olan zorunlu bağlılık düzeyleri,c-Öğretmenlerin görev yaptıkları yerleşim birimlerine göre örgütlerine olan normatif bağlılık düzeyleri,d-Öğretmenlerin cinsiyetleriyle, görev yaptıkları örgütlere olan bağlılıkları arasında anlamlı bir ilişkinin bulunup bulunmadığı,e- Öğretmenlerin Yaşlarıyla, görev yaptıkları örgütlerine olan bağlılıkları arasında anlamlı bir ilişkinin olup olmadığı,f- Öğretmenlerin görev yaptıkları okul türlerine göre örgütsel bağlılık düzeyleri arasında anlamlı bir ilişkinin bulunup bulunmadığı araştırılmıştır.Araştırma III bölümden oluşmuştur. I. Bölümde araştırmanın materyali ve yöntem ele alınmıştır. II. Bölümde kuramsal bilgilere yer verilmiştir. III. Bölümde ise araştırma sonucunda elde edilen veriler yorumlanmış, sonuç ve öneriler belirtilmiştir. Araştırmada, Sakarya İli Adapazarı Merkez İlçesi ve Sapanca İlçesinde bulunan 313 Sınıf Öğretmenine, II Bölümden oluşan anket uygulanmıştır.
dc.description.abstract In this academical study; organizational commitment levels of the class teachers who work in Sakarya according to their allocation units have been tried to define.In this study;a-Effective Commitment levels towards their organizations of the teachers according to the allocation units where they work,b-Continuance commitment levels towards their organizations of the teachers according to the allocation units where they work,c-Normative commitment levels towards their organizations of the teachers according to he allocation units where they work,d-Whether being a meaningful relationship between the teachers genders and their commitments towards the organizations,e-Whether being a meaningful relationship between the teachers ages and their commitments towards the organizations,f-Whether being a meaningful relationship among organizational commitment levels according to the school varieties have been researched.The research consists of two parts. In the first port meterial and method of the research have been discussed. The second part contains the oretical knowledges. And in the third part, the data gained from the research has been explained and also the results and the suggestions have been defined. A questionnaire consisting of three parts was used as the data collecting instrument for the research.This questionnaire administered to 313 classroom teachers being in Adapazarı,Sakarya and Sapanca.
dc.format.extent IX, 86, 3 yaprak ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Örgütsel bağlılık
dc.subject Yerleşim birimi
dc.title İlköğretim okulunda görevli sınıf öğretmenlerinin bazı değişenlere göre örgütsel bağlılık düzeyleri
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı
dc.contributor.author Özkan, Veysel
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/