Bu araştırmanın amacı, 2006?2007 eğitim öğretim yılında uygulanan 4. sınıf matematik müfredatının öngördüğü etkinlikler hakkında öğretmen görüşlerini belirlemektir.Bu araştırmada genel tarama modeli olan betimsel araştırma yöntemi kullanılmıştır.Araştırmanın evreni Kocaeli ilinde ilköğretim okullarında birinci kademede görev yapan öğretmenlerdir. Araştırmanın örneklemini 2006-2007 eğitim öğretim yılında Kocaeli ili, il merkezinde Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı ilköğretim okullarında çalışan 129 öğretmen oluşturmaktadır.Araştırmanın amacı doğrultusunda veri toplamak için, araştırmacı tarafından geliştirilen 35 maddelik anket soruları kullanılmıştır.Verilerin analizinde nicel yaklaşım kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde yüzde ve frekans değerlerinden yararlanılmıştır. Cinsiyet ve sınıf mevcudu değişkenleri bakımından anlamlı farka T-Testi ile; mesleki kıdem ve öğrenim durumu değişkenleri bakımından anlamlı farka Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) ile bakılmıştır.Araştırma sonucuna göre; ilköğretim 4. sınıf öğretmenlerinin müfredatın öngördüğü etkinlikler hakkındaki görüşlerinin genel itibariyle olumlu olduğu görülmektedir. Öğretmenlerin büyük çoğunluğu etkinliklerin matematik dersini sevdirmeye yardımcı olduğunu; öğrencilerin zihinsel becerilerini, yaratıcılıklarını ve merak duygularını geliştirdiğini; problemlere farklı açılardan bakmalarını sağladığını; öğrencileri işbirliği yapmaya yönlendirdiğini belirtmektedir. Ancak öğretmenlerin büyük kısmı; etkinliklerin uygulanmasında zaman problemi yaşamaktadır.İlköğretim 4. sınıf öğretmenlerinin müfredatın öngördüğü etkinlikler hakkındaki görüşlerinde öğretmenlerin cinsiyetine, kıdemine, öğrenim düzeyine ve sınıflarının mevcuduna göre anlamlı bir fark bulunmamıştır.
The purpose of this study is to investigate the elementary school teachers? ideas about activities in the 4th grade mathematics curriculum applied during 2006?2007 academic year.In the study, the general survey model, descriptive research method, was conducted to collect the quantitative data from the participants.The population of the study was the teachers who work in the elementary schools located in the center of Kocaeli. 129 elementary school teachers who work in 46 elementary schools in 2006-2007 academic year were chosen as a sample group.The data was collected by a liker-type questionnaire developed by the researcher.The frequency and percentage tables were constructed to analyze the data collected. The differences of teachers? gender and number of student in a class were compared by T-Test. The differences of teachers? educational status and seniority were compared by one factor variance analysis form (ANOVA).According to the results, the participants in this study reported that they have generally positive opinions about the activities given in the 4th grade mathematics curriculum. Most of the teachers think that the activities are helpfull for students to like maths and to solve issues with a different points of view, and to develop their mental abilities, creativity, curiosity, and cooperative studies. However, according to the most of the teachers, the class time was not enough for these activities.According to the comparison there is not a significant difference in the elementary school teachers? ideas about activities applied in the 4th grade mathematics curriculum during 2006?2007 academic year based on teachers? gender, number of student in a class, educational status, and seniority.