Açık Akademik Arşiv Sistemi

Uzaktan eğitim öğrencilerinin akademik güdülenme düzeyleri (SAÜ Örneği)

Show simple item record

dc.contributor.advisor Profesör Doktor Aytekin İşman
dc.date.accessioned 2021-04-01T13:19:13Z
dc.date.available 2021-04-01T13:19:13Z
dc.date.issued 2008
dc.identifier.citation Demir, Zeliha. (2008). Uzaktan eğitim öğrencilerinin akademik güdülenme düzeyleri (SAÜ Örneği). (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/92778
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Bilim ve teknolojideki gelişmeler, eğitim sistemlerinin ve toplumların yapısını değiştirmektedir. Sanayi ve bilgi toplumları bu gelişmelerin birer ürünüdür. Bunun yanında özellikle teknolojideki gelişmeler eğitim yaklaşımlarına ve uygulamalarına farklı boyutlar kazandırmıştır. Uzaktan eğitim de teknolojinin sağladığı olanakları kullanarak, yaşam boyu eğitimi benimseyen, her yaştan öğrenciye alternatif eğitim imkanı sunan bir eğitim sistemidir.Uzaktan eğitim öğrencileri geleneksel eğitim öğrencilerinden farklıdır. Uzaktan eğitim öğrencileri öğretmenin rehberliğinde kendi öğrenmelerinden sorumlu aktif bir rol üstlenir. Bu nedenle uzaktan eğitim öğrencilerinin öğrenmeye karşı güdülenmeleri uzaktan eğitimin etkililiği açısından çok önemlidir.Bu araştırmada; uzaktan eğitim öğrencilerinin akademik güdülenme düzeyleri araştırılmıştır. Araştırmada Sakarya Üniversitesi Adapazarı Meslek Yüksek Okulu'nda öğrenim gören 1560 uzaktan eğitim öğrencisinin Akademik Güdülenme Ölçeğine verdikleri cevaplar kullanılmıştır.Araştırmanın sonucunda; uzaktan eğitim öğrencilerinin akademik güdülenme düzeylerinin, -18 ile +18 arasında derecelendirildiğinde 8,2083 olduğu görülmüştür. Diğer taraftan uzaktan eğitim öğrencilerinin akademik güdülenme düzeylerinin cinsiyet değişkeni ile arasında anlamlı fark bulunmazken; sınıf, yaş, bölüm ve mezun oldukları lise türü değişkenlerine göre yüksek düzeyde anlamlı fark bulunmuştur.
dc.description.abstract The developments in science and technology have been changing the structure of the society. The developments have created the industry and information society. Furthermore, especially the developments of technology have brought different dimensions to the education system and applications. Using the opportunities of technology, distance education which favours lifelong education for the students of all ages serves a different education system.The distance education students are different from the students who are in classic education. Distance education students are in the center of learning system on teaching activities with their teacher. The motivation of students in distance education is playing a key role to increase the level of effectiveness.The main goal of this research is to determine the student?s level of academic motivation in distance education. In this research 1560 students, in Sakarya University Adapazarı Technical College, respond the research survey.The results of the research indicate that the student?s level of academic motivation was 8,20 that it was scaled between -18 and +18. However there has been no significant difference between gender variable and the level of academic motivation. There have been significant differences, according to the grade, age, department and the high school they graduated from.
dc.format.extent XV, 183, 2 yaprak ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Uzaktan eğitim
dc.subject Akademik güdülenme
dc.title Uzaktan eğitim öğrencilerinin akademik güdülenme düzeyleri (SAÜ Örneği)
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bilim Dalı
dc.contributor.author Demir, Zeliha
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/