Açık Akademik Arşiv Sistemi

Ankara’da kongre turizmi : A grubu seyahat acentalarının bakış açılarına yönelik bir araştırma

Show simple item record

dc.contributor.advisor Profesör Doktor Muhsin Halis
dc.date.accessioned 2021-04-01T13:19:12Z
dc.date.available 2021-04-01T13:19:12Z
dc.date.issued 2008
dc.identifier.citation Dölalan, Gözdem. (2008). Ankara’da kongre turizmi : A grubu seyahat acentalarının bakış açılarına yönelik bir araştırma. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/92773
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Bugün tüm dünyada turizmi, tatil turizmi kimliğinden kurtarma çabası ile denizlerden içerilere doğru taşıyan, dört mevsime yayan ve doğayı ana malzeme olarak kullanarak tahrip etmeyen turizm türü arayışı ve hayata geçirilmesi çabaları mevcuttur. Kültür turizmi, golf turizmi, kongre turizmi, özel merak turizmi, yayla turizmi, çiftlik turizmi vb. turizm türleriyle turizm mekân ve zaman olarak yaymaya çalışılmaktadır. Bu alternatif turizm çeşitleri içerisinde olan kongre turizmi, ülkelerin popüler destinasyon merkezlerindeki yoğunlaşmaların başka bölgelere aktarılabilmesinde, turizm sezonunun uzatılmasında ve kongre katılımcılarının normal turiste oranla daha fazla harcama yapması dolayısıyla ülkenin döviz girdilerinin arttırılması gibi ekonomik faktörler nedeniyle günümüzde en çok teşvik edilen turizm türüdür.Bu çalışmada kongre turizminin alternatif bir ürün olarak analizi, kongre turizmi açısından kongre pazarının değerlendirilmesi ve Ankara'nın bu faaliyet alanındaki mevcut durumu ayrıca Ankara bölgesindeki A grubu seyahat acentalarının kongre turizmine bakış açıları incelenmiştir. Araştırmanın seyahat acentalarında uygulanmasının sebebi Türkiye'de kongre organizasyonlarının %90'ının seyahat acentaları tarafından yapılmasıdır. TÜRSAB'ın 2008 verilerine göre Ankara'da faaliyet gösteren 349 adet A grubu seyahat acentası bulunmaktadır. Çalışmamız süresince bu acentalardan 98 tanesine ulaşabildiğimiz için çalışmamız bu 98 adet acenta ile sınırlıdır. Araştırma verileri, acenta yetkililerinin ankete verdiği cevaplarla sınırlıdırBu araştırmanın sonuçlarına göre, Ankara ilinde kongre turizminin yeterli düzeyde gelişmediği ve büyük kongre organizasyonlarını karşılayacak salon, yatak kapasitesine, hızlı şehir içi ulaşım imkânlarına ve şehirde büyük çaplı kongre organizasyonları için kurumlar arası koordinasyon birliğine henüz ulaşamadığı anlaşılmıştır. Ankara'da seyahat acentasında çalışan görevliler Ankara ilinde turizm için kongre turizminin itici bir güç olduğunu düşünmektedirler fakat bu konudaki uygulamaları yetersiz görmektedirler. Bu nedenle öneri olarak sunulan tüm önergelere katılmaktadırlar ayrıca çalışmada yapılan faktör analizine göre seyahat acentası görevlilerinin Ankara'da kongre turizmine ilişkin görüşleri belli başlıklar halinde toplanabildiği görülmüştür. Bu araştırma bize bir bölgede kongre turizmi konusunda bir çalışma yapılmak istenirse hangi kongre turizmi unsurlarının nasıl bir sıralamada ele alınmasının yardımcı olacağını göstermektedir. Şehirlerde il turizm müdürlükleri kongre turizmi üzerine projeler planlamak için bu faktörlerin oluşturduğu başlıklardan yola çıkarak ve faktörleri oluşturan cümleleri inceleyerek kendilerine bir çalışma planı hazırlayabilirler
dc.description.abstract All over the world today, along with the great efforts made to clear tourism from its identity as holiday tourism, efforts are also made to bring it inland from the seas, spread it across the four seasons, and use nature as the main supply without demolishing it. Tourism is trying to be spread out in terms of place and time with different variety like cultural tourism, golf tourism, conference tourism, special interest tourism, high plateau tourism, farming tourism, etc. Amongst these tourism alternatives, conference tourism is one that is the most provoked type of tourism today because it lengthens the tourism season, gives a chance for countries to move the intensity of popular destinations elsewhere, and increases the foreign funds of the country since the attendees of the conference would spend more money as compared to tourists.In this study, the analysis of conference tourism as an alternative tourism, the evaluation of the conference market in relation to conference tourism, and Ankara's status quo on this scope of business along with the view of A class travel agencies on conference tourism are examined. The reason the research is applied in travel agencies is because 90% of conference organizations in Turkey are made through travel agencies. According to TURSAB's 2008 data, there are 349 active A class travel agencies in Ankara. Since we could only reach 98 of these travel agencies during our study, our study is only limited to these 98. The research data is limited to the answers the agencies have provided for the survey.According to the results of this research, it is understood that the conference tourism has not developed adequately in the city of Ankara and that the halls, bed capacity, fast local transportation means for large conference organizations are not sufficient, along with the fact that coordination between institutions are not established for large scale conference organizations. The agencies in Ankara think that conference tourism as tourism in Ankara is an impulsive force, yet they find the applications on this matter insufficient. For this reason, they agree with all the proposals presented, and it has been observed that according to the factor analysis in the study, the views of the travel agencies on conference tourism in Ankara can be grouped under certain headings. This study shows us which conference tourism factors should be taken into consideration and how they should be ranked to be helpful if a study is to be made in an area on conference tourism. Local tourism authorities in the cities can use the headings these factors make up and analyze the sentences that make up the factors to plan projects for conference tourism and form a working scheme.
dc.format.extent VII, 108 yaprak ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Kongre Turizmi
dc.subject Ankarada Kongre
dc.subject A Grubu Seyahat Acentaları
dc.title Ankara’da kongre turizmi : A grubu seyahat acentalarının bakış açılarına yönelik bir araştırma
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı, Turizm İşletmeciliği Bilim Dalı
dc.contributor.author Dölalan, Gözdem
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/