Son yıllarda Dünya'da Türk laç Sektörü önemli bir pazar haline gelmiş ve budurum rekabeti arttırmıştır. Firmalar artan bu rekabet karşısında değişik tutundurmayöntemleri ile pazarda kalma mücadelesi vermektedirler.Bu çalışmanın amacı, ilaç firmaları tarafından yapılan tutundurma faaliyetlerininneler olduğu ve bunların hekimler tarafından nasıl görüldüğünündeğerlendirilmesidir. Çalışmada X ilaç firmasının bölge yapılanması doğrultusundave saha teşkilatı aracılığıyla değişik illerde bulunan ve farklı uzmanlık alanlarınasahip hekimlere saha anket çalışması ve mülakat yapılmıştır. Anket sonuçlarıistatistikû olarak incelenmiş ve elde edilen bulgular yorumlanmıştır.Anahtar Kelimeler: Türk laç Sektörü, Pazarlama Kavramı, Pazarlama Karması,Tutunudurma, Tutundurma Karması Elemanları
In recent years, Turkish Pharmaceutical Sector has become an important market ofthe world and this has engered the increase in the competition. In the view of thisfact; companies through different promotion activities, struggle to presume theirposition in the market.In this study, by help of the field force of the X company and within its regionstructure, a field survey and an interview with the doctors from different cities anddifferent areas of specialisation have been performed. The result of the survey havebeen statistically analised and the findings of the survey have been interpretedKey Words: Turkish Pharmaceutical Sector, Marketing, Marketing Mixed,Promotion, Promotion Mixed